رئیس ستاد مدیریت بحران کشور :

باغداران تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۶:۵۵
کد خبر: ۷۰۳۹۴۵
باغداران تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت : با توجه به گستردگی میزان خسارت سرماو خشکسالی، فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اسماعیل نجار روز شنبه در حاشیه بررسی میزان خسارت سرمازدگی باغ های شاهرود در جمع مردم شهر مجن این شهرستان گفت : 22 استان کشور در سرمای اواخر ماه فروردین سال جاری خسارت دیدند.

وی با بیان این که تغییر اقلیم و افزایش میانگین دمای کره زمین و به دنبال آن تغییر میزان و نوع بارش، واقعیتی است که در کنار ده ها مشکل دیگر چون فرونشست زمین و ایجاد گرد و غبار باید برای مدیریت آن، خود را آماده کرد.

وی اظهار داشت : همچنین دولت سالانه رقم قابل توجهی را برای استمهال وام های کشاورزان تقبل می کند.

وی تصریح کرد : دولت با تصویب مجلس شورای اسلامی سالانه 13 هزار و 500 میلیارد ریال به صندوق توسعه بیمه کشاورزی کمک می کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد : استفاده از بیمه محصولات کشاورزی یکی از راه هایی است که برای کاهش خسارت به کشاورزان پیش بینی شده است.

نجار بیان داشت : در پی بروز سرما در روزهای آخر فروردین امسال، بسیاری از باغ های شهرستان شاهرود هم دچار سرمازدگی شد. میزان خسارت سرما در باغ های شهر مجن 100 درصد برآورد شده است.

سرمای اواخر فروردین از مجموع حدود 14 هزار و 500 هکتار باغ موجود شهرستان شاهرود به هفت هزار و 800 هکتار خسارت زده است.

سرمای 2 هفته پیش یک هزار و 650 میلیارد ریال خسارت به باغ های این شهرستان وارد کرد که با احتساب زیان های سرمازدگی بهار پارسال، این آمار 2 هزار و 800 میلیارد ریال است.

32 درصد باغ های استان سمنان معادل 14 هزار و 500 هکتار در شهرستان شاهرود واقع است.

سالانه در این شهرستان حدود 80 هزار تن زردآلو و 130 هزار تن انگور تولید می شود.

شرق استان سمنان قطب تولید گندم در استان سمنان است.

نظر شما