معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

لزوم فعالیت بیشتر سمن ها وتشکلهای حوزه سلامت در لرستان/سالمندی یکی دغدغه های مهم کشور

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۳:۰۹:۳۷
کد خبر: ۷۰۴۲۱۱
لزوم فعالیت بیشتر سمن ها وتشکلهای حوزه سلامت در لرستان/سالمندی یکی دغدغه های مهم کشور
محمد هادی ایازی گفت: تشکیل کانون های سلامت در محلات وهمچنین تشکیل مجمع سلامت محله ها که با تجمیع به مجمع سلامت شهرستان منتهی خواهد شد از برنامه های عملیاتی مجمع عمومی سلامت خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ ایازی روز یکشنبه  در اولین همایش مجمع خیرین حوزه  سلامت لرستان اظهار کرد: در این کانون ها و مجامع محلی از ظرفیت پزشکان، اساتید و کارشناسان در آموزش و مشارکت مردم استفاده خواهد شد و در نهایت تمام این مجامع به مجمع سلامت استان ختم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتباط سیستماتیک بین این کانون ها و مجامع یک شبکه ی مهم سلامت را ایجاد خواهد کرد،افزود:  نمایندگان مردم، گروه های مرجع مانند اساتید و نمایندگان دستگاههای دولتی سه ضلع کانون ها و مجامع سلامت محلات هستند

ایازی تصریح کرد: از دیگر انتظارات مورد نظر از مجمع سلامت استفاده از منابع مختلف برای پاسخگویی به خواسته های مردم است.

وی با بیان اینکه در مقوله اجتماعی شدن سلامت باید چند موضوع مهم را در نظر گرفت،خاطر نشان کرد: مهمترین رویکرد حوزه سلامت باید اجتماعی شدن این حوزه و افزایش آگاهی ها در جامعه باشد.

 ایازی بیان کرد:  هر فردی باید یک سفیر سلامت باشد و باید مجموعه ی عوامل تاثیرگذار بر سلامت از جمله آسیب های اجتماعی را در نظر گرفتهمچنین  مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی باید در کنار حضور مردم مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش از ارکان اصلی اجتماعی کردن سلامت است،تاکید کرد: اجتماعی شدن سلامت در گرو مشارکت مردم و مشارکت بین بخشی است.

ایازی با تاکید برلزوم رویکردهای اجتماعی و افزایش آگاهی عمومی در خصوص مبارزه با بیماری های بیماری های روانی وجسمی گفت:سالمندی، آلزایمر، دیابت، چاقی، ام اس  و ... از مهمترین مشکلات جامعه هستند.

وی سالمندی را یکی دغدغه های مهم کشور دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸.۲ درصد جامعه سالمندبوده و طی ۲ دهه آتی روند سالمندی در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.

ایازی برلزوم توسعه وفعالیت بیشتر سمن ها وتشکلهای حوزه سلامت در استان تاکید کرد و گفت:متاسفانه در استان هایی مانند لرستان که دارای  فقر و بیکاری بالایی هستند باید فعالیت های فردی، تشکل ها و سمن های سلامت افزایش پیدا کند.

معاون اجتماعی وزیربهداشت از وجود  ۷۰۰ هزار نفر بیمار آلزایمری یعنی حدود یک درصد از جمعیت کشور بیمار  آلزایمر خبردادو تصریح کرد:همچنین بیماری "ام اس" اوتیسم نیز در جامعه در حال افزایش است و ۵ میلیون نفر از جامعه ما نیز به بیماری دیابت مبتلا هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز