هشدار علوم پزشکی لرستان به مردم؛

مسمومیت ۸ نفر با قارچ سمی / از قارچ های دارای پروانه بهره برداری استفاده شود

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۴۵۶۳
مسمومیت ۸ نفر با قارچ سمی / از قارچ های دارای پروانه بهره برداری استفاده شود
معاون درمان علوم پزشکی لرستان گفت: طی روزهای اخیر متأسفانه شاهد چند موردمسمویت شدید غذایی بر اثر مصرف قارچ سمی در استان بوده ایم که یک مورد از این مسمومین در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه ی (ICU) مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد تحت مراقبت می باشد

به دنبال گزارش چند مورد مسمویت شدید شهروندان با قارچ سمی، دکتر عباس پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأیید این موضوع، گفت: طی روزهای اخیر متأسفانه شاهد چند مورد مسمویت شدید غذایی بر اثر مصرف قارچ سمی در استان بوده ایم که یک مورد از این مسمومین در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه ی (ICU) مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد تحت مراقبت می باشد.

وی افزود: همچنین چهار نفر در بخش مسمومیت های این مرکز تحت نظر هستند و سه مورد دیگر به تازگی به این مرکز اعزام شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر در فصل رویش قارچ هستیم و این موضوع باعث حضور مردم در دامن طبیعت به منظور استفاده از قارچ های روییده شده در کوهستان و جنگل ها می شود. دکتر پزشکی ادامه داد: این موضوع باعث می شود شهروندان بدون اطلاع از سمی یا غیر سمی بودن قارچ مبادرت به مصرف آن کنند که در نتیجه مواردی از جمله مسمومیت های گزارش شده که می تواند خطرناک و حتی منجر به مرگ شود، به وجود می آید.

دکتر پزشکی در توصیه هایی به شهروندان هم استانی در این خصوص تصریح کرد: نمی توان با قاطعیت قارچ های سمی را از قارچ های غیر سمی تشخیص داد و روشهای عنوان شده از سوی افراد مختلف به هیچ عنوان علمی و قابل اعتماد نیست.

وی یادآورشد: توصیه می شود هم استانی های عزیز حتما از قارچ های دارای پروانه بهره برداری مصرف کرده و از این منبع سرشار از پروتئین با خیال راحت استفاده کنند.

دکتر پزشکی خاطر نشان کرد:  در صورت مشاهده ی هر گونه علائم پس از مصرف قارچ از جمله حالت تهوع، استفراغ، دل پیچه، بی حالی و خواب آلودگی حتما به اورژانس مراجعه نمایید.

وی افزود: مرکز و بخش تخصصی مسمویت ها در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد قرار دارد و توصیه می شود شهروندان خرم آبادی در صورت هر گونه علامت به این مرکز مراجعه نمایند.

دکتر پزشکی گفت:در سایر شهرستانها نیز موارد مشکوک باید به اورژانس مراکز درمانی مستقر در شهرستان مورد نظر مراجعه نمایند تا اقدامات لازم انجام و در صورت نیاز به مرکز شهید رحیمی اعزام شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز