درباره روزنکوداشت " خرم آباد"

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۱:۳۸:۵۰
کد خبر: ۷۰۴۸۳۸
درباره روزنکوداشت  خرم آباد
پایبندی عملی به شعار «شهر خوبم خرم‌آباد» می‌طلبد هم مسئولان مدیریت شهر و شورای اسلامی شهر در عمل به این‌گونه مطالبات و معضلات توجه کنند.

خبرگزاری برنالرستان - سرویس اجتماعی :

 14 تا 20 اردیبهشت‌ماه هفته‌ی نکوداشت خرم‌آباد است.

این نکوداشت می‌تواند دو جنبه داشته باشد:

اول: جنبه‌ی نمادین و سمبلیک.

دوم: جنبه‌ی عینی و زیرساخت‌سازی در جهت تبدیل شهر خرم‌آباد از معبر گردشگری به مقصد گردشگری.

هر دو جنبه نیاز است اما به نظر می‌رسد برای اینکه خرم‌آباد به یک شهر گردشگرپذیر در همه‌ی چهار فصل تبدیل شود بایستی بیشتر به جنبه‌ی دوم یعنی بهبود و ارتقاء شاخص‌های زیرساخت‌سازی شهری و عمرانی و امکاناتی توجه شود.

باید به فکر توسعه‌ی سرزمینی براساس مزیت‌های نسبی و در عمل بود.

مثلاً یک خدمت مهم به شهر خرم‌آباد آن است که معضل کمبود یا نبود پارکینگ‌های خودرویی را رفع کرد؛ یک خدمت دیگر آن است که برای شهروندانی که می‌خواهند هم ورزش کنند و هم محیط‌زیست شهری را صیانت کنند و از دوچرخه برای ترددهایشان استفاده می‌کنند مسیرهای ویژه تردد دوچرخه ایجاد کرد.

یک خدمت ساده و اولیه دیگر به شهروندان شهر خرم‌آباد و گردشگرانی که به این شهر می‌آیند این است که خیابان‌های شهر را که خط‌کشی کرد که می‌بینیم الان بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر خط کشی لاین‌ خیابان ندارند.

یک خدمت ساده‌ی دیگر نصب علائم کافی و رنگ‌آمیزی بسیاری از سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های شهر است که علائم کافی هشداری به رانندگان ندارند.

مجموع همین خدمت‌های ساده، برآیندش فراهم‌آوری شرایط مناسب زیست اجتماعی در شهر است و نتیجه‌اش آن است که شهری که زیرساخت‌های کافی عمرانی و زیباشناسی را داشته باشد خود به خود از معبر به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود که حاصل آن افزایش درآمدزایی در بخش گردشگری شهری هم خواهد بود.  

پایبندی عملی به شعار «شهر خوبم خرم‌آباد» می‌طلبد هم مسئولان مدیریت شهر و شورای اسلامی شهر در عمل به این‌گونه مطالبات و معضلات توجه کنند و هم شهروندان به حقوق و تکالیف شهروندی خوشی کاملاً آگاه بوده و در عمل، هم مردم و هم مسئولان مدیریت شهر، شهری خوب برای زندگی رقم بزنند.

یاداشتی از دکترشهرام شرفی -روزنامه نگار ومدیرکانال چکیده خبر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز