مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان :

لزوم پررنگ تر شدن فعالیت های قرآنی با محوریت تفسیر

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۳:۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۰۴۹۱۴
لزوم پررنگ تر شدن فعالیت های قرآنی با محوریت تفسیر
حجت الاسلام حمید رضا حنان گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی راه‌های متعددی وجود دارد وهمان‌گونه که در زمینه فعالیت‌های قرآنی مانند قرائت ترتیل و تحقیق قرآن، کار شده، در زمینه تفسیر قرآن نیز، باید فعالیت کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حجت الاسلام حمید رضا حنان در هشتمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان لرستان، که با حضور اعضای شورا برگزار شده بود، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای جریان فکری و جریان شکلی، تشکیل شده است.

وی با اشاره به این‌که جریان شکلی مانند تشکیل حکومت است که یک وظیفه کاملاً مشخص است، و این جریان مسیر را برای ما مشخص می‌کند، افزود: یک جریان دیگر نیز وجود دارد تحت عنوان جریان فکری که این جریان برای ما هدف و چشم‌انداز را مشخص می‌کند، مهم این است که بین این دو نیز هماهنگی وجود داشته باشد.

حنان با تاکید به این‌که جریان شکلی مسیر را برای ما مشخص می‌کند و جریان فکری هدف و چشم‌انداز را، تصریح کرد: برای ما اهمیت دارد که این دو جریان با یکدیگر هماهنگ باشند، به تعبیری جریان شکلی که مسیر را به ما نشان می‌دهد با آن جریان فکری که چشم‌انداز هدف را به نشان می‌دهد هماهنگ باشند، یعنی مسیر ما را به آن چشم‌انداز برساند و جریان شکلی ما را به آن جریان فکری و جریانی که چشم‌انداز و هدف است برساند و اگر بین این دو جریان هماهنگی نباشد، قطعاً در رسیدن به هدف و چشم‌انداز دچار انحراف خواهیم شد، که خطر بسیار بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: جریان فکری نظام جمهوری اسلامی نیز بر محور قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، می‌چرخد.

حنان  با تأکید بر این موضوع که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی راه‌های متعددی وجود دارد، بیان  کرد: همان‌گونه که در زمینه فعالیت‌های قرآنی مانند قرائت ترتیل و تحقیق قرآن‌کریم، کار شده، در زمینه تفسیر قرآن کریم نیز، باید فعالیت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز