در یک اقدام زیست محیطی کم نظیر

پنجاه بدر در اولین مدرسه سبز قزوین بدر شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۱ - ۱۱:۲۷:۳۴
کد خبر: ۷۰۵۸۵۵
پنجاه بدر در اولین مدرسه سبز قزوین بدر شد
برنامه آموزشی محیط زیستی یک هفته ای در مدرسه میرعماد قزوین برگزار شد و روز آخر آن با پنجاه بدر سنت دیرین قزوینی ها بدر شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین ؛ مدرسه ابتدایی میرعماد با حمایت شرکت یونیلیور و تلاش تیم آموزشی پادشهر اقدام به برگزاری برنامه هایی در حوزه های محیط زیستی کرد .

هدف این برنامه ها که با عنوان هفت روز با محیط زیست در مدرسه میرعماد برگزار شد آشنایی دانش آموزان با مفهوم مدیریت سبز و سازکارهای لازم برای سبز اندیشیدن بود.

در پایان این هفت روز که با مناسبت پنجاه بدر یکی بود دانش آموزان با برگزاری پیک نیک سبز به طور عملی تمامی آنچه را که در هفت روز با محیط زیست آموخته بودند را به صورت عملی تمرین کردند.

سبز۳

 

در این پیک نیک آوردن هر گونه سفره و ظرف یکبار مصرف و کیسه پلاستیکی ممنوع بود و به جای آن دانش آموزان یاد گرفتند که از ظروف بادوام و کیسه پارچه ای استفاده کنند و زباله های خود را نیز تفکیک شده در مخازن زباله قرار دهند.

در حاشیه این مراسم نیز نمایش چرخه آب و سرود اهمیت حفظ آب انجام شد و از کتابخانه ی کتاب های سبز مدرسه نیز رونمایی شد همچنین در پایان دانش آموزان به صورت نمادین به پاکسازی فضای سبز مدرسه پرداختند.

پنجاه بدر سنتی قزوینی است که در پنجاهمین روز بعد از آغاز سال جدید ٬ قزوینی ها به دامان طبیعت می روند و معمولا با آلودگی های زیست محیطی همراه می شود .

سبز۵

 

سبز۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز