نماینده مردم دورود و ازنا درمجلس شورای اسلامی :

حق لرستان در توسعه طرح های اشتغال و توسعه روستایی مغفول مانده است

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۳:۲۶:۱۰
کد خبر: ۷۰۶۲۹۰
حق لرستان در توسعه طرح های اشتغال و توسعه روستایی مغفول مانده است
"مجید کیانپور"با بیان اینکه مهاجرت پیامد عدم انعقاد قرارداد خرید چغندرقند از کشاورزان دورود است،گفت:بلاتکلیف ماندن چغندرقند تبعات منفی اقتصادی برای کشاورزان در بردارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان به نقل از خانه ملت ؛درباره وضعیت چغندرقند در دورود و ازنا،گفت:در گذشته  برای بهبود وضعیت اقتصادی چغندرکاران به ازای محصولی که  به دولت تحویل می‌دادند تولیداتی همچون علوفه، کنجاله، قند و شکر دریافت می‌کردند،اما متاسفانه نه تنها برای خرید چغندرقند با کشاورزان دورود  و ازنا قرارداد بسته نمی‌شود بلکه  مزیتی که  موجب دلگرم شدن کشاورزان در راستای  تولید بود نیز هم اکنون حذف شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چغندرکاران با عدم بستن قرارداد خرید وارد بحران اقتصادی شدند،تصریح کرد:اگر دولت به تولید محصولات کشاورزی بی‌تفاوت باشد و محصول را با نرخ  مناسب خریداری نکند،بدیهی است که چغندرکاران  برای کسب فرصت‌های اشتغال روانه دیگر شهرها می‌شوند.

وی بابیان اینکه مساحت بالایی از زمین‌های زراعی کشاورزان دورود و ازنا به کشت چغندرقند اختصاص یافته است،افزود:  کشاورزان پس از مراحل تولید وارد مراحل سخت تری می‌شوند؛چراکه آنها مجبور هستند پس تحمل مشقت‌های تولید به دنبال  اموری به مراتب دشوارتر به نام بازار فروش باشند که این امر کشاورزان را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

کیان پور  با بیان اینکه حق استان لرستان در توسعه طرح های اشتغال و توسعه روستایی مغفول مانده است،تصریح کرد:   70درصد مناطق مسکونی دراین حوزه انتخابیه دارای سند هستند،بنابراین باید تسهیلات روستایی برمبنای این سند به روستاییان اختصاص یابد تا مشکلات این اقشار زحمتکش برطرف شود.

عضوهیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه مهاجرت؛پیامد عدم انعقاد قرارداد خرید چغندرقند از کشاورزان دورود است،یادآورشد:بلاتکلیف ماندن چغندرقند برای فروش دربازار مصرفی تبعات نامناسبی برای اقتصادکشاورزی لرستان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز