استاندار سمنان :

راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس تاثیر بسزایی در مراودات تجاری آسیای میانه و خلیج‌فارس دارد

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۴:۲۰:۳۸
کد خبر: ۷۰۶۳۳۷
راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس تاثیر بسزایی در مراودات تجاری آسیای میانه و خلیج‌فارس دارد
توسعه ناوگان هوایی و ریلی علاوه بر ایجاد مزیت اقتصادی به تکمیل زنجیره فروش و رونق کسب و کار در هر منطقه ای می انجامد و در سمنان توسعه خطوط ریلی اینچه برون - شاهرود - طبس در تکمیل زنجیره صادرات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ استاندار سمنان گفت : یکی از مسایلی که باید جدای از نگاه سیاسی به آن توجه شود، مقوله توسعه اقتصادی است که در شرق استان این امر با 2 طرح بزرگ شامل فرودگاه و مرز هوایی و راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس امکان‌پذیر است.

سیدشهاب الدین چاوشی افزود : این طرح‌ها در سایه همراهی، همدلی در استان عملیاتی می شود و با اجرای این طرح زنجیره صادرات در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی استان سمنان تکمیل می شود.

وی بابیان این که فرودگاه شاهرود در 25 سال پیش با نگاه توسعه صادرات محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است، اظهارداشت: توسعه ناوگان هوایی و ریلی علاوه بر ایجاد مزیت اقتصادی در کنار تکمیل زنجیره فروش به رونق کسب وکار در استان می انجامد.

استاندار سمنان تصریح کرد : راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس در سال 96 بار دیگر مورد توجه مسوولان امر قرار گرفت و اجرای آن تاثیر بسزایی در مراودات تجاری آسیای میانه و خلیج‌فارس به دارد.

چاوشی ادامه داد : همچنین راه‌آهن یکی از زیرساخت ‌های مهم توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و اسناد طرح اینچه برون - شاهرود - طبس پس از سال‌ها بی‌توجهی ، در یک سال اخیر بررسی و دوباره در لایحه بودجه قرار گرفت.

وی بابیان این که مدیرعامل راه‌آهن با استقبال از طرح راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس، اجرای آن را اثربخش دانست و گفت : نگاه مدیران به اجرای این طرح مثبت بوده چراکه در کنار نزدیک کردن 850 کیلومتری مسیر کنونی تردد بین آسیای میانه و خلیج‌فارس، می‌تواند ترانزیت بین ایران و کشورهای شمالی خود را 15 برابر افزایش دهد.

چاوشی ادامه داد : همچنین این خط راه‌آهن می‌تواند بندرهای ایران را به کشورهای منطقه متصل سازد که به طور قطع منشاء تحولات عظیم خواهد بود.

اینچه‌بُرون شهری مرزی در شهرستان گنبد کاووس، استان گلستان است که هشت هزار و 392 نفر جمعیت دارد.

راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت 541 کیلومتر دارد و یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت 2 خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل واقع شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز