استاندار همدان :

خروج آمریکا از برجام موجب شکست سیاست ایران هراسی شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۴:۳۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۷۸۵
خروج آمریکا از برجام موجب شکست سیاست ایران هراسی شد
استاندار همدان گفت: با خروج آمریکا از برجام همه دنیا به حقانیت ایران پی برده و از نظام سلطه انزجار و تنفر پیدا کردند و همین مساله موجب شکست سیاست ایران هراسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد ناصر نیکبخت عصر شنبه در آیین معارفه فرماندار نهاوند  گفت : آمریکا که در سال های اخیر با سیاست ایران هراسی قصد منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران را داشت خودش منزوی شد و تنها سه کشور از او حمایت کردند.

وی افزود: آمریکا که به واسطه قدرت رزمندگان به پای میز مذاکره آمده بود نتوانست به تعهد خود عمل کند و اعلام کرد که نمی تواند این توافق را بپذیرد لذا در این قضیه کسی او را همراهی نکرد و او تنها ماند.

استاندار همدان ایجاد بی اعتمادی عمومی نسبت به آمریکا را نتیجه سیاست های آمریکا ذکر کرد و گفت: این یک بد نامی است که ترامپ از خود به جای گذاشت زیرا دنیا امروز نسبت به این کشور بی اعتماد بوده و از او نفرت پیدا کرده است.

نیکبخت گفت: برجام تصمیم نظام بوده و لذا اگر اروپا هم تضمین دهد و اطمینان خاطر ایجاد کند که در برابر آمریکا ایستادگی می کند ما می پذیریم و در برجام می مانیم.

وی ادامه داد: کسی از شکست برجام نباید خوشحال شود زیرا این مساله تصمیم نظام است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر دوران دیگری ما به انسجام و هم افزایی نیازمند هستیم گفت: در شرایط کنونی در داخل کشور باید وحدت را افزایش داده و همه با هم یکی شویم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال و تولید در داخل را تقویت کنیم.

نیکبخت با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در استان گفت: ما در حال حاضر به جز اعتباراتی که تاکنون برای رونق اشتغال و تولید اختصاص داده شده، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که آماده ارائه آن به صورت تسهیلات اشتغالزایی برای طرحهای تولیدی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب این اعتبارات لازم است همه دستگاههای اجرایی و نظام بانکی همکاری های لازم را داشته باشند گفت: اختصاص این اعتبارات از سوی دولت فرصتی کم نظیر برای استان است که البته بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری های خوبی داشته اند اما برخی از بانک ها مانند بانک سینا نهاوند با سخت گیری های غیر ضروری این روند را کند کرده و و نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

استاندار همدان با بیان اینکه هنوز در سطح استان هیچ نماینده ای در مورد جابجایی مدیران صحبتی نکرده است افزود: جابجایی فرمانداران و مدیران از وظایف دولت است اما با این حال ما با نمایندگان و ائمه جمعه تعامل داریم اما جابجایی را وظیفه خود می دانیم زیرا باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم.

در این نشست استاندار همدان حکم مراد ناصری به عنوان فرماندار جدید نهاوند را به وی ابلاغ و از خدمات کریم حمیدوند فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز