استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان بیان کرد:

اختصاص ۷۴ هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستایی در کشور از سوی دولت تدبیر و امید

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۱:۲۳:۱۰
کد خبر: ۷۰۷۰۴۲
اختصاص ۷۴ هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستایی در کشور از سوی دولت تدبیر و امید
استاندار مازندران گفت: در سال 97 دولت برای توسعه اشتغال در روستاها حدود 74 هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ماندگاری و تثبیت جمعیت در روستا را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ محمد اسلامی، در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان، برگزار شد، با بیان این که مازندران دارای ظرفیت‌ها و ذخایر فراوانی است، گفت: مازندران با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت و هدایت دولت، در حال گسترش از اقتصاد تک پایه کشاورزی به محصولات و اقتصادی متنوع در حوزه های مختلف است.

استاندار با بیان این که امروز؛ صنایع دانش بنیان نفیسی در مازندران در سطوح جهانی در حال فعالیت اند، عنوان کرد: سهم کشاورزی در اقتصاد استان 21 درصد، صنعت 28 درصد و سهم خدمات 51 درصد است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به ایجاد سرفصل های نو و تازه در اقتصاد مازندران برای گذار از اقتصاد تک پایه با پشتیبانی دولت تدبیر و امید و تلاش مردم، یاد آور شد: متاسفانه در سال های گذشته، اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغات استان مورد دست اندازی واقع شد و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در استان در سال‌های گذشته شتاب یافت و به مزیت فعالیت های کشاورزی در استان آسیب وارد نمود.

اسلامی با بیان این که با تعرض به اراضی گرانسنگ کشاورزی مازندران و ساخت و سازهای غیر مجاز به طور جدی مقابله شده است، افزود: در این راستا طرحی ویژه برای مازندران تهیه ‌شده و بر اساس آن برای فعالیت های مختلف سازماندهی مناسب و جانمایی درست صورت گرفته تا بر تکیه بر این نقشه راه، تثبیت فعالیت ها و استقرار سکونت و فعالیت ها و ساخت و سازها را شاهد باشیم.

استاندار مازندران خاطر نشان ساخت: مازندران تا 1400 از هرگونه دست‌اندازی‌ها به طبیعت، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مصون خواهد ماند.

وی افزایش جاذبه ماندن در روستا و سهم اقصاد روستایی را از برنامه های مهم دولت دانست و افزود: دولت در سال 97، بالغ بر 74 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی در کشور پیش بینی نموده است.

استاندار کشت گیاهان دارویی، پرورش گل محمدی و گل گاو زبان در اراضی شیب دار، تحول در حوزه شیلات بویژه پرورش ماهیان خاویاری از جمله تحولات صورت گرفته در اقتصاد استان نام برد و یاد آور شد: باید با سیاست ها و برنامه های درستی که از سوی دولت پشتیبانی می شود اشتغال و معیشت جوانان را دگرگون و اقتصاد و جمعیت روستا را پایدار نماییم. باید طراز اقتصاد مازندران را ارتقا دهیم.

مقام عالی دولت در مازندران توجه به حوزه آسیب های اجتماعی و تدوین برنامه های فرهنگی را از جمله جهت گیری های دولت تدبیر و امید عنوان نمود و گفت: تلاش داریم تا با برنامه های فرهنگی مدون، اوقات فراغت مسافران را غنی سازی کنیم و بصورت یکپارچه یک برنامه فاخر فرهنگی را برای سراسر استان پایه گذاری نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز