معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به روند انتشار اوراق در یک دهه اخیر اعلام کرد

بیشترین سود قطعی اوراق مشارکت را شهرداری مشهد پرداخت کرده است

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۲:۱۹
کد خبر: ۷۰۷۴۲۴
بیشترین سود قطعی اوراق مشارکت را شهرداری مشهد پرداخت کرده است
معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: فروش اوراق مشارکت خط ٢ قطارشهری مشهد به مبلغ ٧٠٠ میلیارد تومان که از روز شنبه آغاز شده است، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا خواجه نائینی در حاشیه سمینار تخصصی بازار مسکن با توجه به تحولات اخیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اوراق با سود ٢٠ درصد، پرداخت سود هر سه ماه یک بار، معاف از مالیات و قابل خرید در بورس در شعب منتخب بانک آینده عرضه شده است.

وی افزود: در ده سال اخیر شهرداری مشهد بیشترین سود قطعی اوراق را در بین شهرداری های کشور داشته است.

خواجه نائینی با بیان اینکه ۵٠ درصد از اصل و سود اوراق مشارکت توسط دولت تضمین شده است، افزود: با توجه به اینکه نرخ سود بانکی ١۵ تا ١۶ درصد است، این اوراق از نرخ سود مناسبی برخوردار است و علاوه بر این در امر توسعه به افراد حس مشارکت می‌دهد. معاون اقتصادی شهردار مشهد اظهار کرد: ۴٠٠ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خط ٢ و ٣٠٠ میلیارد تومان هم مربوط به خط ٣ قطار شهری مشهد است. علاوه بر این، برای اوراق مشارکت جدید ویژه خطوط قطارشهری و بافت فرسوده پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا این اوراق نیز در سال جاری منتشر شود. وی در خصوص فاینانس خط ٢ قطارشهری و سرانجام آن با توجه به خروج آمریکا از برجام گفت: این فاینانس باید مجوز شورای اقتصاد را دریافت کند که اکنون درحال طی روند اجرایی است اما با توجه به اینکه فاینانسور طرف مقابل چینی است، مشکلی از بابت برجام به وجود نخواهد آمد. وی همچنین افزود: باید نگاه‌های سرمایه‌گذاری به مشهد تغییر کند، دیگر ساخت مجتمع تجاری آن هم به شیوه قدیم جواب نمی‌دهد و باید پروژه‌ها بر مبنای نیازهای واقعی مردم طراحی و اجرا شود. وی ساخت مجتمع‌های آبی، شهربازی، ایجاد خیابان غذا و نمایشگاه گل را نگاهی نو به مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران و شهرداری باید با شناسایی نیازهای مردم، پروژه‌هایی جدید را تعریف کنند. به‌طور قطع شهر مشهد با حضور ٣٠ میلیون زائر ظرفیت‌های فراوانی در این خصوص دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز