تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه اجلاس بین‌المللی «افق نو»:

آینده فلسطین را جهادگران میدان مقاومت رقم می‌زنند

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۰۷۴۲۹
آینده فلسطین را جهادگران میدان مقاومت رقم می‌زنند
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به عهدشکنی‌های متعدد رژیم صهیونیستی گفت: آینده فلسطین را جهادگران میدان مقاومت رقم می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اختتامیه اجلاس بین‌المللی «افق نو» که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، بیان کرد: حق خواهی، عدالت طلبی، توجه به توحید و یکتا پرستی موضوعی بود که پیامبر اکرم(ص) و تمام جانشینان ایشان بر آن تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما با الهام از تمدن رضوی باید ائتلافی را بر ضد الحاد نوین رقم بزنیم، افزود: جریان الحادی و سرمایه داری امروز به دنبال از بین بردن همه حقوق انسان‌ها از جمله آزادی و عدالت و به دنبال اشغال و ضایع کردن حقوق ملت‌هاست، مسئله امروز جریان صهیونیستی و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند، از بین بردن حقوق همه انسان‌ها و کسانی است که معتقد به خدا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسیحی، مسلمان، یهودی و همه کسانی که حق خواه و عدالت طلب هستند، موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را به عنوان مهمترین دغدغه خود دارند، امروز برای اینکه بدانیم چه کسی و چه جریانی در عالم عدالتخواه است باید ببینیم چه جریانی از فلسطین و قدس شریف حمایت می‌کند، امروز معیار عدالت خواهی در دنیا برای گروه‌های مختلف موضع‌گیری و نگاه به مسئله فلسطین است.

وی با بیان اینکه امروز غزه از ابتدایی ترین امکانات و حقوق بشری محروم است، ادامه داد: 70 سال پیش رژیم اشغالگر صهیونیستی تجاوز به حقوق ملت مظلوم فلسطین را آغاز کرد و امروز 5 میلیون فلسطینی آواره هستند و 71 درصد این کشور اشغال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه برخلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل بیت المقدس در اشغال رژیم صهیونیستی است، گفت: اسرائیل بر اساس قرارداد اسلو شهرک سازی‌ها را ادامه داد، اما فلسطینیان به هیچ کدام از حقوق خود نرسیدند، قراردادهای اسلو، کمپ دیوید و ... با بی توجهی اشغالگران صهیونیستی هیچ جایگاه و اثرگذاری نداشتند.

وی افزود: اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت ایالت متحده به قدس شریف توطئه بزرگی است که می‌خواهد روابط دولت‌های دست‌نشانده کشورهای عربی را با اسرائیل عادی کند.

وی ب بیان اینکه استکبار می‌خواهد صحرای سینا را جایگزین اردن و صحرای باختری برای فلسطینیان کند تا آنان را دور از فلسطین اشغالی نگاه دارند؛ بیان کرد: آینده فلسطین را جهادگران میدان دفاع و مقاومت رقم می‌زنند نه میزهای مذاکره، تا کنون میزهای مذاکره هیچ اثربخشی نداشته و هیچ کاری را پیش نبرده‌اند، قهرمانی و مبارزه حزب الله در لبنان رمز توفیق و پیروزی بود و ایستادگی مردم مظلوم یمن در مقابل بی‌رحمی‌های آل سعود نیز بسیار بااهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه استکبار سال‌هاست تلاش می‌کند مسئله قدس شریف را به حاشیه براند، اما تا کنون موفق نبوده و از این پس نیز موفق نخواهد شد، عنوان کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف از بارزترین جلوه‌های تجاوز به سرزمین ملتی است که 70 سال آوارگی و ظلم را تحمل کرده‌اند، شکست اقدام آمریکا در انتقال سفارت به قدس شریف قطعی و اجتناب ناپذیر است، غیرت امت مسلمان اجازه این ظلم بزرگ را نخواهد داد و ملت با غیرت فلسطین با عزمی راسخ‌تر مبارزه را دنبال خواهند کرد و مصمم‌تر خواهند شد.

وی افزود: متأسفانه ساختار روابط بین المللی بسیار ظالمانه بوده و بی‌عدالتی در این سازمان‌ها موج می‌زند، کجا هستند سازمان‌های حامی حقوق بشر و سازمان‌ها بین المللی که در برابر نقض همه میثاق‌های بین‌المللی سکوت کرده‌اند. ساختار روابط بین الملل بسیار ظالمانه است؛ امروز باید قبل از هرکس سازمان ملل فریاد بزند که چرا این تجاوز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم، ایمان و اراده الهی مردمی است که برای احقاق حق خودشان ایستادگی می‌کنند، ادامه داد: ما معتقدیم ساختار کنونی روابط بین الملل محکوم به نابودی است و باید حتماً مورد بازنگری قرار بگیرد. آمریکایی‌ها مثل همیشه دچار یک اشتباه فاحش محاسباتی شدند، فکر می‌کنند می‌توانند به دنبال شکست‌های گذشته‌شان با این روش کاری را پیش ببرند، اما باید بدانند امروز جنگ اراده‌هاست.

وی افزود: آنچه در منطقه حاکم خواهد شد، اراده ملت‌هاست، خصوصاً که این اراده نشأت گرفته از خواست خدا، حق خواهی و حق طلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه روز نکبت، روزی است که شاهد سلطه، سلطه‌گران و پذیرش این سلطه هستیم، افزود: نکبت روزی است که در آن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ظلم فاحش می‌کنند و بخشی از جهان هم سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز قدس، آرمان حق خواهان و عدالت خواهان مسیحی، یهودی، شیعه، سنی و همه ادیان و مکاتب الهی در سراسر عالم است، امروز ائتلاف جهانی علیه الحاد نوین شکل گرفته است، این ائتلاف ادیان ابراهیمی و ادیان توحیدی علیه اشغالگران است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه باید حساب اشغالگران را از موسویان، حساب مستکبرین را از عیسویان و حساب آل سعود و جریان‌های وابسته را از مسلمانان جدا کرد، گفت: امروز جریان خود خواهِ خود پرستِ سرمایه داری میخواهد در تمام جهان فساد ایجاد کند، ولی هرگز موفق نمی‌شود، چون جریان مقاومت اجازه نمی‌دهد به این آرزو برسد.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز در دنیا اتفاق می‌افتد محصول سیاست بدون معنویت و دین است و آنچه امروز آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند محصول سیاست بدون اخلاق و دین است که نتیجه‌اش کلاهک‌های هسته‌ای و تجاوز به حقوق ملت‌هاست، بیان کرد: امام خمینی(ره) پرچم اسلام ناب و سیاست همراه با معنویت و اخلاق را بلند کرد و امروز جانشین به حق ایشان امام خامنه‌ای، سخن و فریادشان این است که باید سیاست و روابط ما بر اساس دین، معنویت و اخلاق باشد، سیاست ما باید بر اساس عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت باشد، سیاست ورزی بدون این شاخصه‌ها، راه به جایی نخواهد برد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نتیجه سیاست ورزی با اخلاق و معنویت این است که فلسطینیان در 22 روز حکومت غاصب را به ستوه می‌آوردند و در 33 روز حکومت غاصبان را مستأصل می‌کنند، امروز هیچ کاری از گنبد آهنین روی تلاویو و بقیه شهرهای اسرائیل بر نمی‌آید، ما یقین داریم آنچه سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد، اراده جبهه مقاومتی است که دلداده خداست و در این مسیر تنها به اتکال به خداوند و اعتماد به نفس اهمیت می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند، گفت: اگر قرار باشد کیفرخواست جنایات و ظلم‌های اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نوشته شود، کیفر خواست بلندی است که تمام آن‌ها مصادق جنایت علیه بشریت است.

وی افزود: امروز مردم مسلمان منطقه به برکت خون شهیدان بیدار شده‌اند، ممکن است استکبار بتواند دولت‌های دست نشانده را بر سرکار آورد، اما بیداری را نمی‌تواند از میان ببرد و این بیداری روز به روز افزون تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: بیت المقدس جایگاهی است که مورد احترام همه ادیان توحیدی و ابراهیمی است، آنچه امروز آمریکاییها با همکاری اسرائیل در انتقال سفارت انجام می‌دهند، قطعا محکوم به شکست است و ظلمی بزرگ به فلسطینی‌ها و امت اسلام به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوع فلسطین و قدس شریف همواره موضوع اول جهان اسلام است و جمهوری اسلامی از روز اول انقلاب اسلامی تاکید کرده است که سیاست این نظام دفاع از مردم مظلوم فلسطین خواهد بود، عنوان کرد: ما آزادی قدس شریف و دستیابی به آرمان فلسطین را بسیار نزدیک می‌دانیم، جریان سرمایه داری غرب بدون جنگ نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد اما ما صلح عادلانه را برای همه جهان می‌پسندیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با همه وجود در برابر جریان جنگ طلب استکبار و ظلم آنها خواهد ایستاد و از این ایستادگی خسته نمی‌شود.

وی بیان کرد: موضوع فلسطین مسئله سنی و شیعه نیست، مسئله ظلم ظالمان به انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع است.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد جهانی علیه الحاد نوین به نام تمدن رضوی شکل خواهد گرفت، گفت: تمدن رضوی الهام بخش اتحاد جهانی علیه الحاد نوین خواهد بود و این تمدن جریان ظلم ظالمان را از بین خواهد برد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست «افق نو» با حضور حق خواهان و عدالت خواهان از کشورهای مختلف جهان با نگاهی به آینده روشن و افقی نو با موضوع قدس شریف در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، امام غریب و امام شهید برگزار شده است؛ تفاوت این نشست با 5 نشست گذشته این کنفرانس، برگزاری آن در مشهد مقدس و در سایه حضرت رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در کوچ از مدینه به مرو سختی‌های زیادی را تحمل کردند و مامون ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و به شهادت رساندند، گفت: امام رضا(ع) این تهدید را تبدیل به فرصت کردند و تمدن رضوی را شکل دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز