وزیر علوم در کنگره ملی شهدای دانشجو:

پیشرفت علمی ایران مدیون رشادت‌های جوانان است

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۷:۵۶
کد خبر: ۷۰۷۴۷۴
پیشرفت علمی ایران مدیون رشادت‌های جوانان است
اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با عنوان گرامیداشت شهدای دانشجوی مدافع حرم عصر روز گذشته با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، منصور غلامی، وزیر علوم، در این مراسم گفت: شهدا بزرگ‌مردانی هستند که در دوران جوانی با شور و عشق، همه چیز را رها کردند و به سوی آنچه که احساس مسئولیت حکم می‌کرد، رهسپار شدند. وی افزود: احساس مسئولیت در قبال میهن اسلامی و حرم مطهر اهل‌بیت (ع) احساسی است که در طول تاریخ بشریت، بعد از رسالت پیامبر اکرم و ظهور عشق مبتنی بر آموزه‌های الهی و حب به اهل بیت (ع) به کرات دیده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: جوانان این مرزو‌بوم در کربلاهای متعدد مانند دوران دفاع مقدس و جهاد برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفع شر داعش و تکفیری‌ها رشادت‌های بسیاری آفریده‌اند.

وی بیان کرد: ما در این محفل از دانشجویانی یاد می‌کنیم که سنگر تحصیل را رها و برای دفاع از کیان ایران اسلامی و ناموس خود، جانشان را فدا کردند.

غلامی با بیان اینکه حس دفاع از میهن اسلامی و حرم مطهر اهل بیت (ع) در اذهان تک‌تک جوانان این مرز و بوم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سنگرهای علم و دانش در دهه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که فرزندان انقلاب دستاوردهای بسیاری را از روی عشق و ایثار رقم زده‌اند. وی ادامه داد: پیروزی‌های دانشمندان این مرز‌و‌بوم در عرصه علم و فناوری، نام ایران را در لیست مجامع علمی و دانشمندان جهانی به درخشش درآورده است. وزیر علوم ابراز کرد: هر زمان که بسترهای لازم فراهم شده است، جوانان به درستی حق مطلب را ادا کرده‌‌اند. باید قدر این نعمت‌های الهی را بدانیم و در هر شرایطی، زمینه تلاش و پیشرفت را برای جوانان فراهم کنیم.

وی گفت: در عین وحدت ملی با تمسک به آموخته‌های دین اسلام، سیره معصومین(ع) و پیروی از مقام معظم رهبری، می‌توانیم شرایط امروز را پشت سر بگذاریم، چرا که بر اساس باورهای دینی، پیروزی با حق و حقیقت

است.

غلامی بیان کرد: ان‌شاءا... در این برهه از زمان شاهد حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران در مسیر عزت و پیشرفت خواهیم بود.

در پایان این مراسم، از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز