رییس اتاق اصناف اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در اصفهان؛

مزیت اصناف اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۴۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۷۶۲۰
مزیت اصناف اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رسول جهانگیری که از سال 82 در عرصه مدیریت بخش املاک اصفهان حضور داشته و سابقه عضویت در هیأت مدیره اتحادیه املاک اصفهان، از سال 1387 به عنوان رییس اتحادیه صنف املاک اصفهان و از سال 95 همزمان ریاست اتاق اصناف اصفهان را نیز عهده دار است در خصوص وضعیت مشاغل اصفهان با رویی گشاده در گفتگوی ما شرکت کرد.

وی در خصوص وضعیت رونق و رکود املاک اظهار داشت: از اواخر سال گذشته بازار مسکن رونق نسبتا مناسبی پیدا کرد اما با فروش اوراق مشارکت توسط دولت و جمع آوری نقدینگی مردم باعث شد بسیاری از سرمایه ها که قرار بود در بازار مسکن هزینه شود برگشت خورد و این خود عاملی شد تا مجددا شاهد رکود بازار مسکن باشیم.

البته با افزایش وام مسکن که توسط دولت تا سقف 200 میلیون تومان افزایش یافت و در صورتی که این وام ها به سیرهایی تزریق شود که توسط متقاضیان واقعی و مصرف کننده در بخش مسکن می توان شاهد رونق خبوی در بازار مسکن باشیم.

بازار مسکن هنوز با توجه به تقاضای بیشتر بخش مسکن نسبت به عرصه آن جذابیت سرمایه گذاری لازم را به خود ندیده است وجود خانه های خالی که متناسب با تقاضای جامعه نیست و در مجموع وجود واحدهای ویلایی بزرگ با ساختار خانوادگی فعلی جامعه مطابقت ندارد وگرنه در همین وضعیت فعلی کشور نیاز به یک میلیون مسکن جدیددارد.

وی در خصوص وضعیت اصناف در کشور اظهار داشت: بخش اعظم و قابل توجه اقتصاد کشور در اختیار اصناف است و حدود 80 درصد توزیع در کشور توسط اصناف اداره می شود.
بخش عمده اصناف در حوزه توزیعی و خدماتی و تولیدی و خدمات فنی که کل آن را اصناف تشکیل می دهند و تولیدات اصناف با مشارکت کارخانه ها پوشش داده می شود و عملا قسمت اعظم فعالیت شهری در اختیار اصناف است.

البته در سایر کشورها بستر را برای فعالیت مناسب روز به روز شرایط بهتری فراهم می شود اما متأسفانه در کشور ما موانع مختلفی همچون مالیات، تأمین اجتماعی و سایر دستگاه ها سد راه اصناف هستند و این به رکود بازار کمک کرده است البته نمی توان از حق قانونی بخش های یاد شده از اصناف چشم پوشی کرد اما این مهم در صورتی اتفاق می افتد که درآمد به اندازه کافی وجود داشته باشد اما متأسفانه بعضی از ادارات ذیربط تفاوتی بین داوران رکود و رونق قائل نمی شوند و در کل در صورت حمایت از اصناف هم می تواند به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند و باعث رونق اقتصاد کشور شود و در صورت رفع موانع دست و پا گیر فعلی شاهد رونق بیشتر در صنوف مختلف باشیم.

متأسفانه ورشکستگی های فردی در اصناف رو به افزایش است و در صورت ایجاد بستر مناسب در اصناف انشالله شاهد بروز مشکلات در این زمینه نباشیم. اصناف جمعیت 25 درصدی در شهرها و کشور را تشکیل می دهند و وجود بیش از 3 میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر از سوی دستگاه های ذی صلاح است. 
در زمینه خدمات فنی و تولیدی اصفهانی ها حرف های زیادی برای گفتن دارند و کیفیت بالای خدماتی که در اصفهان ارایه می شود باعث شده اصفهان در بسیاری زمینه های خدمات فنی در کشور شاهد مراجعات زیادی از اقصی نقاط کشور به اصفهان باشیم. 

وی در پایان افزود: استنباط من این است بیش از 50 درصد مشکلات رکود بازار به مشکلات داخلی وابسته است و همه مشکلات را نباید به حساب تحریم ها گذاشت و امیدوارم با سامان دادن به واردات بی رویه و رفع تنگ نظری ها و هماهنگی بیشتر همه دستگاه ها از خود تحریمی ها کاسته شود و شاهد رونق بهتر بازار شویم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز