مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی:

سیاست دولت بر شفافیت و پاسخگویی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۰:۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۷۸۸۴
سیاست دولت بر شفافیت و پاسخگویی است
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: سیاست دولت بر پاسخگویی شفافیت، تعامل و اطلاع رسانی است.

به گزارش برنا از اراک ، مصطفی عرب در آیین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات که در شهرک صنعتی خیرآباد اراک با حضور کلیه روابط‌‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با بیان اینکه 20 روابط عمومی استان مرکزی در سطح کشور در عرصه های مختلف موفق به کسب رتبه شده اند، به بی توجهی برخی مدیران به حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: سیاست دولت بر شفافیت و پاسخگویی است و روابط عمومی ها نقش مهمی در اجرای این سیاست دارند ولی بخشی از مدیران کل ما بی طرف هستند و در واقع طرف دولت نیستند و توجهی به اطلاع رسانی عملکرد دولت در بخش های مختلف ندارند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در حوزه صادرات غیر رسمی یک میلیارد و 650 میلیون دلار صادرات انجام شده و 62 درصد عملکرد انجام شده در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است اظهار کرد: در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی و ... اقدامات مختلفی انجام شده که باید با تکیه بر توان روابط عمومی ها برای مردم گفته شده و اطلاع رسانی شود.

عرب اظهار کرد: در پایان سال 96 برای اولین بار در تاریخ انقلاب، دولت تدبیر و امید بودجه سال 1397 را اطلاع رسانی کرد و هرچند با این اقدام دچار مشکلاتی شد و هجمه ها و انتقاداتی را تحمل کرد اما براساس رویکرد شفافیت به این اقدام دست زد تا شفاف سازی و احترام به حقوق شهروندی محقق شود و دستگاه های اجرایی باید این رویکرد را الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت در حوزه اطلاع رسانی، تعامل دو طرفه است که در برقراری ارتباط با رسانه ها و نمایندگان مردم متجلی می شود، افزود: البته سیاست این نیست که گفتگو یکطرفه باشد و نقدها نیز باید توسط رسانه ها گفته شود.

عرب سیاست دوم در عرصه اطلاع رسانی حوزه دولت را شفافیت عنوان کرد و افزود: براساس این رویکرد شورای اطلاع رسانی استان تشکیل می شود و هر ماه دو یا سه دستگاه گزارش عملکرد خود را در این شورا ارائه می دهند و در سایه این شفاف سازی، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، احزاب و نمایندگان مردم می توانند ضمن اطلاع از عملکرد موجود انتقادات خود را بیان کنند.

وی سیاست سوم را پاسخگویی و این مهم را جزو شرح وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: پاسخگویی به شبهات، مسائل و مشکلاتی که مطرح می شود سیاست ماست.

عرب به وظایف چهارگانه روابط عمومی ها شامل تحقیقات، تلبیغات، تشریفات و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی های استان در حوزه تشریفات و مراسم پیشرفت های خوبی کسب کرده اند و در تبلیغات در روش های مختلف اعم از سنتی و مدرن اقدامات خوبی در حال انجام است ولی در حوزه تحقیقات روابط عمومی ها دچار ضعف هستند و افکارسنجی که پایه اصلی مشاوره به مدیر سازمان است در اکثر موارد انجام نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی اظهار کرد: امسال سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی نامگذاری شده است و تمامی روابط عمومی ها از آمادگی لازم برای کمک به تحقق این هدف برخوردار بوده و آمادگی خود را برای حمایت از اقداماتی که در راستای دستیابی به این مهم انجام می شود اعلام می کنند و توان خود را برای تحقق مطلوب این هدف بکار می گیرند.

وی همچنین یاد و خاطره شهید ثامنی و شهید بابایی شهدای روابط عمومی را گرامی داشت.

 

نظر شما