۳۰درصد صادرات کشور سهم گمرک های استان بوشهر است

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۴:۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۰۸۰۰۰
۳۰درصد صادرات کشور سهم گمرک های استان بوشهر است
معاون صادرات و ترانزیت گمرک های استان بوشهر گفت: در سال گذشته 30 درصد صادرات کشور از طریق گمرک های این استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهروز قره بیگی  گفت : در این مدت گمرک های استان بوشهر با احتساب میعانات گازی بیش از 37 میلیون و 800 هزارتن کالا به ارزش 15 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر کردند.

وی اضافه کرد: بدون احتساب میعانات گازی صادرات کالا به خارج از کشور حدود 20 میلیون و 460 هزارتن به ارزش هشت میلیارد دلار بود که از نظر وزنی 3 درصد و از لحاظ ارزش 6 درصد رشد داشته است.

معاون صادرات و ترانزیت گمرک های استان بوشهر افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، سیمان، کشاورزی، ماهی و میگو است که به کشورهای چین، کره، امارات، هند، ژاپن، ترکیه و قطر صادر شده است.

وی در باره بندر دیر بیان کرد: فعالیت شبانه روزی گمرک این بندر، امکان اظهار الکترونیکی، پذیرش حمل یکسره کالاهای صادراتی به لحاظ تسریع در انجام صادرات و آمادگی لازم برای افزایش صدور کالا از طریق گمرک از سایر استان های کشور به مقاصد خارج از کشور آمادگی کامل وجود دارد.

قره بیگی، فعالیت گمرک بندر دیر را مطلوب دانست و گفت: در سال گذشته صادرات کالا از این بندر به خارج از کشور نسبت به سال 1395 از نظر وزنی 11 برابر و از لحاظ ارزش 400 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در گمرک دیر و کمترین مسافت دریایی تا آن با کشور قطر این بندر دومین گمرک صادراتی پس از بوشهر به قطر است.

بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.

 

نظر شما