احتمال جاری شدن سیلاب در مناطقی از اصفهان

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۹:۳۳:۵۴
کد خبر: ۷۰۸۰۸۹
احتمال جاری شدن سیلاب در مناطقی از اصفهان
یک پژوهشگر علم هواشناسی از شدت گرفتن بارش و ناپایداری های بهاری در مناطق گسترده ای از کشور و از جمله استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ احسان مرادی  گفت: با تقویت امواج ناپایدار و جریان های مرطوب همرفتی، ابتدا سه شنبه عصر در شمال غرب، دامنه های البرز، سواحل خزر، دامنه های شمالی زاگرس، استان های شمال شرقی و شرقی، مناطقی از مرکز، شمال و شرق تهران و شمال و شمال شرق اصفهان رشد ابر، رگبار، آذرخش، وزش باد شدید لحظه ای و یا ریزش تگرگ رخ می دهد که در مناطقی از شمال غرب، مرکز و بخصوص خراسان رضوی و شمالی با آبگرفتگی گسترده و سیلاب همراه می شود.

وی درباره تشدید بارش ها طی روز چهارشنبه گفت: در این روز و به خصوص از عصر این روز به بعد در دامنه های شمالی زاگرس، استان های حاشیه البرز، مناطقی از مرکز و بیشتر مناطق استان اصفهان بارش های شدیدی رخ می دهد که منجر به آبگرفتگی های گسترده و سیلاب های محلی خواهد شد.

یک پژوهشگر علم هواشناسی با هشدار به کشاورزان، دامداران، باغداران و گلخانه داران افزود: در بیشتر مناطق استان اصفهان، طغیان رودهای فصلی، ریزش تگرگ، بادهای شدید لحظه ای ناشی از ابرهای متراکم و یا اصابت آذرخش می تواند سبب آسیب گسترده به دامداران، باغداران و کشاورزان شود.

وی در آخر با مژده به ساکنان برخی مناطق استان اصفهان اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت آینده و در حالیکه چهار ماه تا پایان سال آبی(پایان شهریور) زمان باقی است، در شهرهای نطنز، ورزنه و مناطق اطراف آن قطعا از میانگین بارش یکسال عبور خواهیم کرد و این مناطق وارد ترسالی خواهند شد. همچنین شهرستان های کاشان، اردستان، میمه و نایین کاندیداهای بعدی ترسالی هستند که دیر یا زود در آن مناطق نیز بارش یکسال تامین می شود اما فراموش نکنیم که این ترسالی از نظر عددی است و از نظر هیدرولوژیکی کسری آب سال های گذشته همچنان مشکل ساز خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز