جلسه کمیته مدیریت پیشگیری از اقدام به خود کشی در نقده برگزار گردید

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۹:۰۲:۳۰
کد خبر: ۷۰۸۱۴۱
جلسه کمیته مدیریت پیشگیری از اقدام به خود کشی در نقده برگزار گردید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه کمیته مدیریت پیشگیری از اقدام به خودکشی با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس مرکز بهداشت و جمعی از پزشکان و مسئولین شهرستان در محل سالن جلسات دانشکده پرستاری نقده برگزارگردید:

در این جلسه فرامرزی فرماندار شهرستان نقده: با تاکید بر اهمیت سلامت روان و پیشگیری از وقوع موارد اقدام به خودکشی افزودند: خوشبختانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اجرای برنامه های تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان، کارهای بسیار موثری انجام شده است. یکی از از بسته های مهمی که در کنار سایر بسته های بهداشتی انجام می شود، بسته سلامت روان است.

وی افزود: برای اجرای برنامه ها در حوزه سلامت روان درشهرستان می بایست از تخصص و تبحر افراد متخصص در این عرصه استفاده کرد. ضروریست با تمام توان و با برنامه ریزی شایسته و دقیق و با بهره گیری از توان علمی افراد دست اندرکار در این زمینه، برای رفع معضلات حوزه سلامت روان در شهرستان اقدامات عملی انجام شود.

ایشان با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی مناسب در این زمینه نقش بسزایی دارند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، ضمن در جریان گذاشتن و کمک گرفتن از والدین دانش آموز، با بهره گیری از افراد متخصص مشاوره و اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در حوزه سلامت روان دانش آموز انجام دهند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه نیز با تحلیل درست و منطقی در حوزه سلامت روان جامعه و پرهیز از سیاه نمایی می توانند نقش بسیار مهم و مثبتی داشته باشند.

فرامرزی با بیان اینکه امروزه تمامی کشورها به دنبال راه حل هایی هستند تا سن امید به زندگی را در جامعه خود افزایش دهند گفتند ما نیز با بهره گیری از آموزه های دینی خود باید در این زمینه تمام تلاش خود تا بکار ببندیم تا زمینه شادی و نشاط را در جامعه خود بیش از پیش فراهم کنیم.

در این جلسه روسای بهداشت و درمان، مرکز بهداشت، آموزش و پرورش و بهزیستی، به بیان گزارش از حوزه کاری خود پرداختند و در ادامه نیز در رابطه با روند اجرایی برنامه های سلامت روان و پیشگیری از خودکشی، بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز