استاندار اصفهان:

برجام، مظهر عزت و سربلندی ایرانی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۴:۴۲:۲۹
کد خبر: ۷۰۸۸۴۹
برجام، مظهر عزت و سربلندی ایرانی است
استاندار اصفهان گفت: برجام، مظهر عزت و سربلندی ایرانی و فرصتی است که در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب و دولت حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن مهر علیزاده روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: برجام یک معاهده بین المللی است که در آن دانش هسته ای کشورمان به رسمیت شناخته شده و کشورهای غربی پای آن را امضا و اظهار کردند که به ناحق، تحریم ها را به ایران تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه طرف های معاهده برجام اعلام کردند که ایران، قابل اعتماد است تصریح کرد: اما خوی اصلی حاکمان امریکا به گونه ای نبود که بتوانند با این پیمان که منفعت جهانی شدن در آن بود، همراهی کنند و از آن خارج شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه عده ای قصد دارند برجام را خیانت یا جنایت معرفی کنند، گفت: این در حالی است که بدون شک در برجام، منفعت ایران مطرح بوده که امریکا از آن خارج شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این افراد در فضای مجازی مطالب زیادی بر علیه برجام منتشر می کنند، افزود: چرا این عده کاری می کنند که امریکا می خواهد و در زمانی که سند برجام در حال امضا شدن بود نیز کارهایی را می کردند که امریکا و اسرائیل می خواستند.

وی با اشاره به اینکه این روزها دشمنان به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند، تصریح کرد: آنها فکر می کردند که می توانند با حمله به ارزش پول کشورمان، کاری کنند که مردم به خیابان ها بیایند اما تیرشان به سنگ خورد و مواضع مدبرانه رهبر انقلاب و دولت مانع از تحقق اهدافشان شد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: آنها سال گذشته طرحی داشتند که با مطرح کردن گرانی به نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ضربه بزنند اما نقشه آنها شکست خورد ؛: امسال نیز دشمنان به دنبال ایجاد آشوب هایی در داخل کشورمان به بهانه های مختلف از جمله کارگران، آب و تقسیمات کشوری هستند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه، امریکا لایق ماندن در معاهده بین المللی برجام نبود، بیان کرد: آنها همواره به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و اگر برجام برای ما بد بود از آن خارج نمی شدند.

وی ادامه داد: با خروج امریکا از برجام، همه دنیا متوجه شدند که رئیس جمهوری آن فرد نرمالی نیست، به حاکمان این کشور نمی توان اعتماد کرد و به کشورهای اروپایی نیز توهین شد.

وی در عین حال با بیان اینکه ما نباید زیاد به اروپا دل ببندیم، تصریح کرد: ما باید با اعتقاد به خدا، اسلام، خون شهیدان و روحیه استقلال طلبانه ای که داریم در وهله نخست به خودمان اعتماد کنیم و امنیت ملی کشورمان را سرلوحه همه کارهایمان قرار دهیم.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به حمایت از تولید و کالای ایرانی، گفت: ما باید با استفاده از همه توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهایی که داریم برای تحقق این موضوع اقدام کنیم.

وی اراده ملی در قانونگذاری را برای تحقق این شعار، ضروری خواند و افزود: دولت نباید به رقابت با بخش خصوصی بپردازد بلکه باید در نقش نظارتی و قانونگذاری، کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.

در این جلسه موضوعاتی درباره اجرای مصوبات تامین اجتماعی، دستورالعمل اجرایی آیین نامه هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح و درباره آن بحث و گفت و گو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز