مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی:

نصب کنتورهای حجمی در استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۲:۲۵
کد خبر: ۷۰۸۹۱۲
نصب کنتورهای حجمی در استان  ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی نیاز اعتباری نصب کنتورهای حجمی در استان را 30 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش برنا از اراک ، محمود نعمتی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی بیان کرد: نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان مرکزی 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع و ضرورت نصب این کنتورها گفت: در این جلسه مقرر شد که رقم مورد نیاز استان در این راستا در طول 3 سال به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شود و جزئیات این امر (بانک‌های عامل و نحوه پرداخت تسهیلات) در جلسات بعدی بررسی می‌شود.

نعمتی با اشاره به دستور کار این جلسه مبنی بر ارائه گزارش صندوق توسعه بخش کشاورزی افزود: در این جلسه مقرر شد که 15 میلیارد تومان کمک دولتی به صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی داده شود و بانک کشاورزی چنانچه صندوق حمایت نیازمند تسهیلات باشد در جهت تامین آن اقدام کند.

وی در خصوص وضعیت آبی مجتمع گلخانه محلات عنوان کرد: این مجتمع از پسآب تصفیه شده فاضلاب به میزان 30 لیتر در ثانیه استفاده می‌کند که اگر به طور مستقیم استفاده شود مشکلی نیست، اما چون در حوضچه‌های پلاستیکی باقی می‌ماند و ایجاد لجن می‌کند برای گلخانه‌های هیدروپونیک مشکل‌زا خواهد بود برهمین اساس لازم است که شرکت مشاور برای ایجاد تاسیسات تصفیه آب جلساتی با جهاد کشاورزی داشته باشد و مجددا پیشنهادات بررسی شود.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: استاندار مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان محلات قول کمک 300 میلیون تومانی داده بود که در این راستا استان تا سقف 300 میلیون تومان کمک خواهد کرد و مابقی توسط گلخانه تامین شود.

نعمتی گفت: در این جلسه با توجه به بدهی شرکت تعاونی مرغداران دلیجان به بانک توسعه تعاون مقرر شد بانک نسبت به استمحال معوقات اقدام کند و در تامین 1.5 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیز کمک داشته باشد.

 

 

نظر شما