معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

ابعاد واگذاری‎ معادن باید محدود شود/ ما به دنبال توسعه پایدار هستیم/معادن به محیط زیست خسارت وارد نکنند

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۳:۳۳:۵۱
کد خبر: ۷۰۸۹۷۴
ابعاد واگذاری‎ معادن باید محدود شود/ ما به دنبال توسعه پایدار هستیم/معادن به محیط زیست خسارت وارد نکنند
" احمد مرادپور" گفت: اگر استخراج از منابع باعث آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست شود خسارت جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ مرادپور ظهر روز شنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار کرد:  ذخایر زیرزمینی از ثروت‌های هر کشور محسوب می شود ومعادن در توسعه هرمنطقه می‎توانند نقش مهمی داشته باشند، در این راستا ما به دنبال توسعه پایدار هستیم، البته به شرط اینکه به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد نکند.

وی  افزود:  طی سنوات گذشته واگذاری‎ معادن به افرادی بود که عمدتا صلاحیت و تخصص این کار را نداشتند و باعث بروز مشکلاتی شده است؛ در گذشته تحصیل‎کرده رشته معدن در استان نداشتیم اما هم اکنون فارغ‎التحصیلان این رشته به میزان کافی در لرستان وجود دارند برای همین اگر قرار است معدنی واگذار کنیدباید  از افرادی که در این رابطه تخصص لازم را دارند استفاده شود.

مرادپور با تاکید برلزوم  بررسی صلاحیت افرادی که از قبل مجوز گرفته‎اند،تصریح کرد:  معادنی که دیگر صرفه اقتصادی ندارند باید به منابع طبیعی و شهرداری واگذار شوند تا با تغییر کاربری مورد استفاده قرار گرفته و مانند نقصی نباشند.

وی ادامه داد:  هم اکنون در تمام دنیا از معادن با کمترین تخریب به محیط زیست برداشت می‎کنند و این استخراج به شکل زیرزمینی انجام می‎شود؛ در استان نیز باید از این روش استفاده کرد.

مرادپور گفت:  در حال حاضر قیمت تمام شده استخراج معادن استان و پرتی آن بالا بوده و سال‎های متمادی به این روش کار می‎شد که منجر به ورشکست شدن این واحدها شده است اما با استفاده از تکنولوژی روز می‎توان از این هدررفت‎ها جلوگیری کرد برای همین در واگذاری‎های جدید باید از دانش و فن‎آوری روز استفاده کرد.

این معاون استاندارلرستان تاکید کرد: ابعاد واگذاری‎ها باید محدود شود و واگذاری‎های قبلی کیلومترها از عرصه‎های طبیعی را نابود می‎کرد که امروز باید به دنبال استخراج با حجم کم و ارزش افزوده بالا بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز