معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد؛

بذرهای وارداتی باید با اقلیم کشور همخوانی داشته باشد

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۹:۲۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۹۰۶۸
بذرهای وارداتی باید با اقلیم کشور همخوانی داشته باشد
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به خودکفایی کشور در تولید بذر و تحقیقات موسسه جهادکشاورزی در این زمینه گفت: باید میزان سازگاری بذرهای وارداتی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان البرز: سورنا ستاری صبح یکشنبه در جریان بازدید از سایت تحقیقاتی موسسه اصلاح نهال و بذر کرج ضرورت خود اتکایی مراکز تحقیقاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پژوهشگاه ها باید امور تحقیقاتی خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و با توجه به اینکه بودجه های دولتی نسبت به وسعت کار محققان کافی نیست و محدودیت هایی وجود دارد؛ بنابراین باید به سمت خصوصی سازی حرکت کرد.

وی افزود: هم اکنون نیز متوسط در هر سال ۵۰ پروژه تحقیقاتی  در کشور به بخش خصوصی واگذار می شود و زمان آن فرا رسیده که محصولات تولیدی را به بخش خصوصی سپرد.

ستاری بیان کرد: بر همین اساس نیز در دو سال اخیر موسسه تحقیقات کشاورزی توانسته بخش قابل توجهی از هزینه های خود را از فروش تکنولوژی بدست آورد. 

وی در ادامه با بیان اینکه تجاری سازی محصولات کشاورزی سبب ساز توسعه خواهد بود؛ افزود:تجاری سازی  و واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی رقابت در بازارهای جهانی را نیز ایجاد می کند.

معاون علمی رییس جمهوری در بخش دیگری با اشاره به سبقه ۱۰۰ ساله موسسه تحقیقات جهادکشاورزی گفت:شیوه های جدید  در تجاری سازی محصولات موسسه تحقیقات کشاورزی بکار گرفته می شود که شایان توجه است؛ البته در زمینه ورود بذر نیز باید میزان سازگاری آن با شرایط اقلیمی و.. وجود داشت.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه