استاندار آذربایجان غربی:

با وجود فقر اماکن فرهنگی ، آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۸:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۱۲۹
با وجود فقر اماکن فرهنگی ، آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است
استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود فقر اماکن فرهنگی در استان ، آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در جلسه با فعالان و اصحاب فرهنگ و هنر استان که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت  با بیان اینکه فقر امکانات فرهنگی در استان احساس می شود، گفت: اماکن فرهنگی موجود در استان در شان فرهنگ غنی این منطقه نیست و این در حالی است که استان آذربایجان غربی از نظر نرم افزاری و شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است .

محمدمهدی شهریاری با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ، افزود: آمار و ارقام ارائه شده توسط معاون وزیر ارشاد نشان دهنده این نگاه ویژه و توجه دوچندان دولت به این بخش مهم و اساسی است.

وی همچنین تکمیل و بهره برداری از تالار بزرگ ارومیه را تا چند ماه آینده را در حل بسیاری از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر استان بسیار موثر دانست .

استاندار آذربایجان غربی در ادامه برای برگزاری جشنواره تاتر و نمایش فجر در استان ، تشکیل ارکستر سمفونی استان ، برگزاری نمایشگاه های هنری در خارج از کشور اعلام حمایت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در یان جلسه  گفت: تنها 15 درصد بودجه فرهنگی کشور به این وزارتخانه که متولی اصلی فرهنگ کشور است، اختصاص دارد و 85 درصد از این بودجه در اختیار نهادهای فرهنگی دیگر قرار می گیرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: از حدود 90 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی کشور در سال، افزون بر 12 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و حدود 78 هزار میلیارد ریال به نهادهای دیگر تعلق می گیرد.

وی با اشاره به افزایش بیش از 50 درصدی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید بیان کرد: این بودجه از پنج هزار و 500 میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال رسیده که این جهش نتیجه توجه دولت به حوزه فرهنگ است.

وی از افزایش پنج برابری اعتبار اختصاص یافته به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خبر داد و اضافه کرد: با وجود این افزایش، حوزه فرهنگ استان ها با مشکل مالی روبرو بوده و این امر به نبود همکاری سایر نهادهای فرهنگی بودجه بگیر از دولت مربوط است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 80 مانع پیش روی کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر در کشور احصا شده است، ادامه داد: به دنبال رفع این موانع برای اجرای فعالیت های موثر فرهنگی و هنری هستیم و در این مسیر باید همه نهادهای مسوول و مردم همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت 20 میلیون ریال برای هر انجمن فعال در ارومیه موافقت کرد و قرار شد تا 170 میلیون ریال نیز برای 17 اداره فعال در شهرستان های آذربایجان غربی جهت حمایت از انجمن ها پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز