برنا گزارش می دهد؛

ساوجبلاغ، مهد بازی گلف در کرج / جوانان البرزی صاحب مجموعه گلف می شوند / شهرداری ها زمین بازی گلف پیش بینی کنند

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۱:۴۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۹۳۹۵
ساوجبلاغ، مهد بازی گلف در کرج / جوانان البرزی صاحب مجموعه گلف می شوند / شهرداری ها زمین بازی گلف پیش بینی کنند
هر چند تاریخچه راه اندازی ورزش گلف را باید در ساوجبلاغ جستجو کرد؛ اما این روزها توپ گلف به زمین استان البرز رسیده و قرار است جوانان استان البرز صاحب مجموعه گلف شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری برنا - استان البرز: گلف، ورزش یا بازی پر طرفدار است که سن و سال نمی شناسد؛ از کودک ۶ ساله تا افراد میانسال هم می توانند با قطعه ای چوب، توپی را به سمت حفره ای کوچک هدایت کنند؛ علاوه بر سرگرمی و ورزش، تقویت قدرت تمرکز از ویژگی های آنهایی است که دستشان به زاویه سازی ها و هدایت توپ با چوبِ گلف، عادت کرده است.

ساوجبلاغ، خاستگاه بازی گلف در استان البرز

جالب است، بدانید که زادگاه گلف در استان البرز متعلق به شهرستان خوش آب و هوای ساوجبلاغ است. از آنجایی که بازی گلف وجود فضایی آزاد را می طلبد؛ اراضی مسطح این منطقه، بهترین گزینه برای علاقمندان به این رشته ورزشی بوده و از این رو تاریخچه شکل گیری ورزش گلف را باید متعلق به ساوجبلاغ دانست.

این مقدمه، شرحی بود از گفتگوی خبرنگار خبرگزاری برنا با رقیه علیدوست رئیس هیئت گلف استان البرز؛ وی می گوید: از سال ۸۷ گلف در ساوجبلاغ راه اندازی شد و سال ۹۰ بود که از ساوجبلاغ به  استان البرز آمد.

علیدوست با تداعی خاطرات خود از این ورزش می گوید: اولین زمین ورزش گلف در مجموعه ای ۶ میدانی در دهکده ورزشی ساوجبلاغ احداث شد و هنوز هم این مکان  برای بازی علاقمندان وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای توسعه این ورزش تلاش های فراوانی شده است تا کنون هم در مسابقات اوپن گلف، مینی گلف و.. متعدد شرکت کرده ایم و علاقمندان زیادی هم در این رشته ورزشی آموزش دیده و مشغول به فعالیت هستند.

اولین مجموعه گلف استان البرز در مرحله راه اندازی قرار گرفت

اما این پایان و سرانجام گلف در این استان نیست و قرار است این ورزش جدی تر در البرز دنبال شود؛ رئیس هیئت گلف استان البرز می گوید: براساس رایزنی ها و مذاکراتی که صورت گرفته زمینی در منطقه گلشهر کرج برای راه اندازی مجموعه گلف پیش شده شده که قرار است توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شود. 

وی افزود: اقدامات اولیه برای این کار صورت گرفته و مجوزهای لازم هم صادره شده است.

علیدوست عنوان کرد: حداقل فضای پیش بینی شده برای راه اندازی مجموعه گلف در استان البرز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین است.

رئیس هیئت گلف استان البرز، راه اندازی کمیته بهکاپ در استان را  برای پیگیری و برنامه ریزی های هر چه بیشتر از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در کنار گلف در صدد راه اندازی دیگر ورزش های زیر مجموعه آن همانند وودبال نیز هستیم؛ ویژگی این بازی ها هم در این است که در زمین فوتبال و چمن مصنوعی قابلیت اجرا شدن دارد و محدودیت ناپذیر است.

گلف ورزش و بازی که سن و سال نمی شناسد

رئیس هیئت گلف استان البرز درباره ویژگی های ورزش گلف هم می گوید: با وجود اینکه همه خانواده ها خودشان را موظف می دانند که از سنین پایین ورزش را در سبد خانواده ها بگنجانند؛ برخی از رشته های ورزشی در هر سنی امکان انجام آن فراهم نیست؛ اما گلف از آن دست ورزش هایی است که از کودک ۶ ساله با فرد ۹۰ ساله هم آن را انجام می هد.

وی اضافه می کند:  برخلاف باور عموم گلف فقط ورزش افراد میانسال نیست و همه علاقمندان در هر سنی می توانند این ورزش را تجربه کنند؛ از سوی دیگر بجهت اینکه ورزش گلف آسیب جدی هم برای بازیکنان خود به همراه ندارد بیشتر مورد توجه است.

در گلف انعطاف بدن و تمرکز مهم ترین اصل است و دیگر اینکه در مسابقات گلف هرگز تست دپینگ انجام نمی شود؛ زیرا در گلف تمرکز حرف اول را می زند و نه قدرت بدنی.

شهرداری ها برای توسعه ورزش گلف وارد میدان شوند

علیدوست در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از مسئولان امر در حمایت از ورزش گلف دارید؟ می گوید: اداره ورزش و جوانان همواره حامی ما بوده است و بسیار در این زمینه قدردان هستیم اما انتظاری که داریم از ارگان های مهم و موثر همانند شهرداری ها است که به کمک بیایند و با اختصاص فضاهای ورزشی این زمینه را فراهم کنند که بتوانیم ورزش گلف را در بین جوانان بیشتر جا بیندازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز