معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیش از ۱۰ ساله حتی یک مورد گزارش بیماری تب روده نداشته‌ایم

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۹۶۵۱
بیش از ۱۰ ساله حتی یک مورد گزارش بیماری تب روده نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست شورای پیام‌رسانان سلامت در سالن جلسات معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل شد.

photo_۲۰۱۸-۰۵-۲۰_۱۷-۲۴-۴۹ (2)

دکتر فیض‌الله... منصوری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست گفت: برای توانمندسازی مردم در حوزه سلامت، باید تمام توان را  بکار بگیریم.

وی افزود: این مردم هستند که نقش اساسی در بحث سلامت را در جامعه ایفا می‌کنند و در این راستا برای توانمند کردن مردم در بحث سلامت تمام توان را باید بکار بگیریم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مصرف بیش از حد فست فودها خصوصاً در بین جوانان اشاره کرد و گفت: امروزه متاسفانه فست فودها در جامعه به یک معضل تبدیل شده‌اند که لازم است طی آموزش‌هایی مردم را از خطرات آن آگاه کنیم که  از استفاده این مواد خوراکی پر خطرفاصله بگیرند.

منصوری ادامه داد: شکی نیست با کناره‌گیری از مصرف فست فودهابسیاری از بیماری‌های ناشی از مصرف آنها در جامعه کاهش می‌یابد.

وی افزود: اگر مدت ۱۰ سالی است که  مورد تایید شده‌ای از تب روده در کشور نداشتیم به دلیل آشنایی مردم با موارد ابتلا به این بیماری و اجتناب ازمواد مبتلا به این موارد از بیماری بوده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امروزه در دنیا اثبات شده است که ۲۵ درصد سلامت مردم در اختیار حوزه پزشکی قرار دارد و ۷۵ درصد آن خارج از حوزه فعالیت و خدمات پزشکی است.

منصوری ادامه داد: حدود ۵۳ درصد سلامت مربوط به سبک چگونه زندگی کردن انسان بستگی دارد که در این راستا بهبود سطح بهداشت مردم سبب بهبود سلامت جامعه نیز می‌شود.

وی به زلزله آبان پارسال اشاره کرد و افزود: اگر دیدیم که در زلزله اخیر تلفات جانی کم بود یکی از مهم‌ترین علل آن گسترش پیشرفت‌ها و امکانات جاده‌ای بود که امر کمک‌رسانی را آسان‌تر کرده بود و از علل دیگر می‌توان به حضور به موقع ارتش، سپاه پاسداران، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نام برد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اطلاع‌رسانی  بسیار در امر سلامت عمومی مؤثر است.

منصوری گفت: : اصحاب رسانه در اتاق فکر با دانشگاه همراه باشند و اخبار را انلاین به اطلاع عموم گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز