مدیر مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سلامت از فرد به جامعه و از جامعه به کل ملت بر می‌گردد

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۴:۵۴:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۶۵۵
سلامت از فرد به جامعه و از جامعه به کل ملت بر می‌گردد
ضرورت آموزش و تشریح خطرات استفاده از فست فودها و بازی‌های کامپیوتری در مدارس و دانشگاه‌های استان الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر رامین رضایی مدیر مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بعد از زلزله آبان پارسال  بیشتر مباحث به شرایط مردم و بهداشت در راه سلامت مردم خصوصا زلزلزله‌زدگان به لحاظ موقعیت مکانی‌شان بر می‌گردد.

وی افزود: از زمان راه‌اندازی کارگروه سلامت در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر اساس نظام‌نامه مدیریت سلامت ۱۰ فعالیت اصلی از جمله تشکیل خانه مشارکت مردم، راه‌اندازی شورای پیام‌گزاران سلامت، تشکیل اتاق فکر، دبیرخانه هماهنگی، برگزاری انتقال مطالبات اصلی سلامت به شورای عالی سلامت در سطح استان، برگزاری کارگاه آموزشی، فعال‌‍سازی شورای پیام رسان سلامت و... انجام شده است.

مدیر مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هرچه مردم در ارتقاء سلامت مسئولیت پذیرتر باشند و مشارکت فعال داشته باشند جامعه از سطح سلامت بیشتری برخوردار می‌شود و این سلامت از فرد به جامعه و از جامعه به کل ملت بر می‌گردد و منفعت حاصل عموم می‌شود.

رضایی ادامه داد: پس از زلزله ۲۱ آبان سال  ۹۶ در برنامه‌هایی احداث سرویس‌های بهداشتی، کنترل فاضلاب مناطق زلزله‌زده، مداخله برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سالک، بیماری‌های فصلی، اسهال، بیماری‌هایی که از طریق حشرات گزنده ومواد آلوده و ... در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی با هدف سلامت هر چه بیشتر هموطن‌نانمان در مناطق زلزله‌زده قرار گرفت

وی از برگزاری اولین مجمع سلامت در کرمانشاه خبر داد و افزود: تا پایان تیر 1397 هم  در کلیه شهرستان‌های استان کرمانشاه مجمع سلامت برگزار می‌شود.

مدیر مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر چه مردم در ارتقاء سلامت خودشان مسؤولیت پذیرتر باشند، آن جامعه از سطح سلامت بیشتری برخوردار است.

رضایی ادامه داد: جهادکشاورزی در کشت محصولات سالم و راه و شهرسازی در احداث جاده‌های امن نقش مهمی در سلامت جامعه دارند.

 

نظر شما