فضای سبز باغ رضوان ارومیه توسعه می‌یابد

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۴:۳۷:۱۱
کد خبر: ۷۰۹۶۵۹
فضای سبز باغ رضوان ارومیه توسعه می‌یابد
رییس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: با کاشت درختان زینتی به ویژه سرو و گل‌های فصلی در قسمت‌هایی از معابر و مکان‌هایی که میت دفن شده است فضای سبز آرامستان توسعه می یابد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام امیر عباس عابدینی با اشاره به توسعه فضای سبز در باغ رضوان بیان کرد: بر این اساس  با کاشت و تولید  12 هزار نهال درخت در  نهالستان  باغ رضوان ارومیه که اخیرا راه اندازی شده است  نسبت به توسعه فضای سبز در باغ رضوان به تدریج اقدام  می شود.

وی  افزود: در هر قطعه ای   که دفن اموات  صورت می گیرد  همزمان توسعه فضای سبز نیز صورت می گیرد.

عابدینی با  اشاره به نوع درختان کاشته شده  در محل باغ رضوان ارومیه، بیان کرد: بیشتر نوع درختان از نوع سرو است که این نوع درخت ماندگاری بیشتری نسبت به سایر درختان  در فضای باغ رضوان دارد .

وی در پاسخ به این پرسش که برخی نهال های تازه کاشته شده باغ رضوان با توجه به گفته شهروندان رو به خشکی است، اظهار کرد:  در باغ رضوان ارومیه بیش از 100 هزار نفر میت دفن شده است که آبیاری درختان در محدوده  های که میت دفن شده است  با توجه به کمبود نیرو در باغ رضوان جوابگو نیست در نتیچه نزدیکان میت نسبت به آبیاری درختان از بدو کاشت اقدام کنند.

رییس سازمان آرامستان  شهرداری ارومیه در ادامه با بیان اینکه باغ رضوان ارومیه با اجرای طرح توسعه تا 100 سال آینده برای دفن اموات جوابگو خواهد بود، اظهار کرد:  با اجرای طرح  توسعه آرامستان و اضافه شدن  212 هکتار زمین به آن ، ارامستان کنونی تا 100 سال آینده برای دفن اموت جوابگو خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر در باغ رضوان شهر ارومیه به طور میانگین هر ماه 300 نفر دفن می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز