فرماندار شهرستان خبرداد:

۱۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در خمین

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۵:۱۹:۲۷
کد خبر: ۷۰۹۶۷۵
۱۸۶ حلقه چاه غیرمجاز  در خمین
فرماندار خمین گفت: دشت ممنوعه خمین سالانه 10.5 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد و طی 10 سال اخیر 110 میلیون مترمکعب کسری آب در شهرستان ثبت شده است.

به گزارش برنا از اراک ، احمد تهرانی در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در سال ٩٧، به ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان خمین پرداخت و بیان کرد: هزار و 512 حلقه چاه کشاورزی معادل 11 درصد چاه‌های استان در این شهرستان است که سالانه 167 میلیون مترمکعب تخلیه دارد که این میزان 8.7 درصد تخلیه کل استان است.

وی افزود: در کنار چاه‌ها این شهرستان دارای 221 چشمه است که 9 درصد چشمه های استان را در خود جای داده است و سالانه 19 میلیون مترمکعب آب معادل 19 درصد تخلیه آب استان، از این چشمه ها تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود 202 قنات در شهرستان افزود: شهرستان خمین در مجموع هزار و 935 حلقه چاه، چشمه و قنات دارد که سالانه 244 میلیون مترمکعب تخلیه آب از این تعداد منبع صورت می‌گیرد.  

تهرانی تعداد چاه‌های غیرمجاز شهرستان 186 حلقه چاه عنوان کرد که سالانه 6.7 میلیون مترمکعب تخلیه آب دارند، گفت:در سال گذشته 15 دستگاه انواع تجهیزات غیرمجاز در شهرستان توقیف و 43 حلقه چاه مسدود شد که براساس اقدامات حفاظتی یک میلیون مترمکعب ذخیره آب به انجام رسید و امسال نیز بسته شدن 25 حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز