استاندار مرکزی:

مسئولان استان زبان گویای کارگران هپکو در نشست های ملی هستند

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۵:۴۵:۵۶
کد خبر: ۷۰۹۶۸۹
مسئولان استان زبان گویای کارگران  هپکو در نشست های ملی هستند
استاندار مرکزی گفت: عزم همه مسئولان استان و کشور برای واگذاری هپکو به یک سهامدار با اهلیت در دستور کار است و کارگران خدوم و تلاشگر این واحد تولیدی باید در دست یابی به این هدف بزرگ همراه و همدل باشند.

 به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقا زاده  در جمع کارگران شرکت تولیدی هپکو اراک مقابل درب ورودی این واحد تولیدی، افزود: بر اساس تقاضای مسئولان استان عصر امروز نشست ویژه ساماندهی هپکو اراک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سازمان خصوصی سازی در تهران برگزار می شود که واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور تا انتخاب یک سهامدار توانمند یکی از درخواست های مسئولان استانی از مقامات کشوری است.

وی ادامه داد: با استعفای سهامدار فعلی، مدیرعامل جدید هپکو بر اساس قانون این شرکت باید به سهامدار اسبق هپکو واگذار شود اما هم مسئولان استانی با این مهم مخالف هستند و هم خود سهامدار اسبق نیز تمایلی به مدیریت در هپکو ندارد بنابراین تنها راه موجود واگذاری هپکو به صندوق حمایت از صنایع کشور است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: پرداخت یک یا 2 ماه از معوقات کارگران تا 2 هفته آینده نیز یکی دیگر از خواسته های پرسنل هپکو از سوی مسئولان استانی در نشست با مقامات کشوری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان استان زبان گویای کارگران خدوم هپکو در نشست های ملی هستند اما هر یک از دستگاه های استان زیر مجموعه یک وزارتخانه هستند و باید تصمیمات نهایی در مرکز کشور اتخاذ شود.

آقازاده افزود: سال گذشته گام های موثری در پرداخت معوقات کارگران هپکو برداشته شد به طوری که تا پایان بهمن ماه و عیدی کارگران تصفیه شد و از سال گذشته حقوق اسفند و امسال نیز حقوق فروردین و اردیبهشت را طلب دارند که تلاش می شود تا 2 هفته آینده 2 ماه از این معوقات پرداخت شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات هپکو بیان شد و وی نیز قول مساعد داد که به زودی به مشکلات هپکو رسیدگی و عاملان رکود این کارخانه مشخص و براساس قانون با آنان رفتار شود.

آقازاده تصریح کرد: پیشنهاد واگذاری شرکت تولیدی، صنعتی هپکوی اراک به صندوق حمایت از صنایع کشور دنبال می شود اما در نهایت تصمیم نهایی با تایید مقامات ارشد کشور است و مجموعه استان نیز از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق کارگران کوتاهی نخواهد کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مطالبات کارگری تا زمانی که به بیان مشکلات و خواسته به حق کارگران باشد قابل دفاع است اما زمانی که از این رویه خارج شود نه تنها مشکلی از تنگناهای کارگران حل نمی شود بلکه مسائل و مشکلات شرکت و استان نیز بیشتر می شود.

وی گفت: هفته گذشته شما کارگران هپکو سه روز ریل قطار را مسدود کردید که بسیاری از مسافرانی که در ایستگاه راه آهن اراک در انتظار بازگشایی ریل بودند به اورژانس و بیمارستان منتقل شدند و اعتراض آنان را نیز در پی داشت.

آقازاده ادامه داد: مدیریت ارشد استان می توانست در روزهای گذشته ریل را باز کند اما همه مسئولان با احترام به خواسته به حق شما سکوت کردند و شما خود ریل را بازگشایی کردید.

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیریت ارشد استان مرکزی با جدیت هر چه تمامتر پیگیر مشکلات هپکو و پرداخت معوقات کارگران و واگذاری این شرکت به یک سهامدار با اهلیت مرتبط است و انتظار می رود کارگران نیز همچنان با مسئولان همکاری کنند تا بتوان گامی اساسی در راستای احیای مجدد این شرکت برداشت.

 

نظر شما