مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

طرح ' ایران مهارت' سال گذشته کلید زده شد

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۵:۵۴:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۶۹۲
طرح ' ایران مهارت' سال گذشته کلید زده شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مقدمات شکل گیری شورای مهارت در استان با هدف حرفه آموزی مستمر و افزایش سطح توانمندی فراگیران در تمامی بخش ها فراهم شده است.

به گزارش برنا از اراک ، سعیدرضا شاه محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این شورا به ریاست استاندار مرکزی و دبیری مدیرکل فنی و حرفه ای استان در خردادماه امسال فعالیت خود را آغاز می کند.

وی اظهار کرد: شورای ملی مهارت سال گذشته توسط نمایندگان مجلس به‌ منظور گسترش و اثربخشی آموزش و مهارت ‌آموزی مصوب شد و در 6 استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: نیازسنجی مهارت در این شورا با توجه به داشته ها و ظرفیت ها مورد بررسی قرار گرفته تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایتگری شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این شورا، به توسعه اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی در سطح استان کمک خواهد کرد.

شاه محمدی افزود: توسعه آموزش در بخش های صنعت، دانشگاه و روستا در راستای عدالت اجتماعی از اولویت های هدفگذاری شده اداره کل فنی و حرفه ای استان در سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: نهضت مهارت آموزی و برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، توسط فنی و حرفه ای انجام می گیرد.

شاه محمدی افزود: سند آموزش مهارت استان مرکزی در سال جاری براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد تا آموزش های مهارتی در بخش های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش های مهارتی براساس نیاز صنایع و به ویژه بنگاه های کوچک از دیگر برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای استان مرکزی است.

وی با یادآوری اینکه، استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور باید در ارایه آموزش های مهارتی سرآمد باشد، گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آمادگی دارد تا نیاز آموزشی واحدهای صنعتی را برگزار کند.

شاه محمدی افزود: ارائه آموزش ها نباید براساس اقبال عمومی صورت گیرد بلکه با نیازسنجی و سیاستگذاری بلندمدت می بایست اثربخشی برنامه های آموزش محور را توسعه داد.

وی اظهار کرد: طرح ' ایران مهارت' سال گذشته با همکاری فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کلید زده شد که در این طرح دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم 20 ساعت در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سال گذشته در بخش خصوصی 2 میلیون 500 هزار نفر ساعت و در بخش دولتی سه میلیون و 100 هزار نفر ساعت در دوره های مختلف آموزشی در این استان شرکت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز