ایمن سازی بیش از ۳۹۵ هزار راس دام سبک و سنگین استان علیه تب برفکی؛

همکاری دامداران ضامن اجرای موفق عملیات است

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۲:۰۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۹۹۷۵
همکاری دامداران ضامن اجرای موفق عملیات است
مرحله اول از طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی سال 1397 در دام‌های سبک مناطق روستایی و عشایری و دام های سنگین استان خراسان رضوی که از 26 فروردین ماه آغاز شده با واکسیناسیون بیش از 395 هزار راس دام با استفاده از حداکثر توان بخش دولتی وخصوصی دامپزشکی استان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات نوین بهداشتی و کنترلی اعمال شده و ارتقاء سطح کیفی واکسن های مورد استفاده، بیماری تب برفکی در حال حاضر در استان خراسان رضوی تحت کنترل است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد ولی لازم است دامداران هوشیاری لازم را معمول داشته و برابر ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای ابلاغی دامپزشکی عمل کنند.

دکتر محمد صفا اعلام داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره با تغییر سوش های مختلف جمعیت دام های اهلی را تهدید می کند و یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری، افزایش سطح ایمنی دام با انجام واکسیناسیون به موقع است.

وی ضمن اینکه از دامداران درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری و یا تلفات مشکوک در دام ها، موارد را به شبکه های دامپزشکی شهرستان محل سکونت و یا اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع رسانی نمایند، تاکید کرد واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید و همراه آن باید دامداران نسبت به رعایت دقیق موازین بهداشتی و قرنطینه ای اقدام نموده و از خرید دام بدون اطلاع و نظارت دامپزشکی خودداری نمایند. صفا یادآور شد در این مرحله و تاکنون تعداد  353 هزار راس دام سبک و تعداد 42 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی مایه کوبی شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز