استاندار یزد:

زمینه استفاده توانمندی نخبگان استان فراهم شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۴:۴۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۰۰۶۷
زمینه استفاده توانمندی نخبگان استان فراهم شود
استاندار یزد با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده تاکید کرد که مدیران باید در این شرایط از فرصت های موجود استفاده و زمینه بهره مندی بیشتر از توانایی نخبگان استان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمود زمانی قمی روز سه شنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: تلاش مدیران در بررسی و حمایت از اجرای طرحهای بزرگ در واقع اثبات توانمندی های نظام است و این کار با سخنرانی ممکن نیست و در عمل باید انجام شود.

وی به تشریح طرحی با عنوان پیشنهاد پایه گذاری مرکز فناوری های پیشرفته و ایجاد قطار پرسرعت مغناطیسی در یزد یادآور شد: در این خصوص در مرحله اول باید به باورهای خود، اعتقاد و ایمان داشته باشیم و این توانایی را به صورت جدی تقویت کنیم.

استاندار یزد با تأکید بر لزوم پرهیز از نگاههای منفی و ناامیدی به طرحهای نو و بزرگ افراد با استعداد کشور و استان افزود: مدیران دولتی و بخش خصوصی باید ظرفیت ها و توانایی های نخبگان را باور داشته باشند و از آن حمایت کنند .

زمانی قمی ادامه داد: بسیاری کشورها که توانایی و پیشرفتهای جمهوری اسلامی را بر نمی تابند نسبت به نخبگان و افراد با استعداد ایران سرمایه گذاری کرده و آنها را جذب می کنند.

وی در ادامه ایده قطار مغناطیسی را طرحی نو و عملی عنوان کرد و گفت: برای حمایت از این طرح باید کمیته ای متشکل از دستگاه های مرتبط و بخش خصوصی تشکیل و اراده ای فراتر از بخشنامه ها و قوانین ایجاد تا الگویی در اجرای طرحهای بزرگ به کشور ارائه شود.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در عین حال تصریح کرد: باید صدای خود را در اجرای طرحهای بزرگ به صورت منطقی به مسئولان رساند چون یزدی ها همیشه طرحهایی را ارائه و اجرا کرده اند که عمدتا اجرا نشده است.

استاندار یزد در ادامه مواردی را در باره منطقه ویژه اقتصادی یزد و برنامه های متنوع و سرنوشت ساز برای این منطقه و جذب نیرو های دانش آموخته دانشگاهی عنوان کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز