مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان:

افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی در بهمن ماه سال جاری

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۰:۵۹:۰۵
کد خبر: ۷۱۰۲۹۱
افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی در بهمن ماه سال جاری
"علی جهان آرا "از فعالیت 31 باب کتابخانه فعال در لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛جهان آرا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لرستان در تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان در شاخصه های مختلف، اظهارکرد: هم اکنون 31 باب کتابخانه فعال در استان لرستان وجود دارد که طبق استاندارد موجود و با توجه به جمعیت استان این تعداد باید 75 باب کتابخانه در استان باشد. 

وی افزود: از لحاظ شاخص زیزبنای مطالعه در استان نیز بر طبق شاخص استاندارد باید به ازای هر صد نفر هشت متر مربع زیربنای مطالعه در استان وجود داشته باشد که این تعداد  در استان یک متر مربع به ازای هر صد نفر است.

جهان آرا با انتقاد از عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها ،تصریح  کرد: بر اساس قانون باید حداقل نیم درصد از درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی اختصاص یابد که این امر علی رغم پی گیری های متعدد هنوز تحقق پیدا نکرده  و در این زمینه حتی شاهد کاهش چشمگیری نسبت به سال های گذشته نیز بوده ایم.

وی همچنین از افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و خاطر نشان  کرد: تکمیل این پروژه که بزرگترین سازه فرهنگی استان است نیازمند 4 میلیارد تومان اعنبار است و در جلسه ای  که در خصوص تعیین تکلیف این پروژه در دفتر معاون اقتصادی استاندار لرستان برگزار شد مقرر گردید تا فاز اول پروژه در دهه فجر سال جاری تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز