خجسته پور:

بحث کتابخانه‌های سیار در انجمن شهرستانها تصمیم‌گیری شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۱:۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۲۹۴
بحث کتابخانه‌های سیار در انجمن شهرستانها تصمیم‌گیری شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت: مطالعه و کتابخوانی در جامعه بایستی نهادینه و تبدیل به ارزش شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حبیب الله خجسته پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی  لرستان با تاکید بر ارجحیت خواندن کتاب بر مطالعه الکترونیک اظهار کرد: تاکید اهل فن بر ورق زدن  و خواندن کتاب است.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی در جامعه بایستی نهادینه و تبدیل به ارزش شود ،افزود: گسترش و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان دارای اهمیت فراوان است و در این میان خانواده و والدین نقش عمده ای در این وظیفه خطیر فرهنگی دارند.

خجسته پور تصریح کرد: وقتی نمایشگاه کتاب برپا می شود بیشترین بازدید و خرید کتاب را داریم اما سرانه مطالعه و کتابخوانی ما پایین است و با آن تناسبی ندارد.  

وی خاطر نشان کرد: برای کتاب خواندن نیاز به فضای مطالعاتی داریم و برای رفع این نقیصه و گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه در میان عموم مردم جامعه همگی باید تلاش کنیم.

خجسته پورنقش والدین را در افزایش سرانه مطالعه در حوزه کودک ونوجوان موثر دانست ویادآورشد: همه ما به عنوان مسئولان و اولیا باید در این خصوص تلاش کنیم.

وی  عنوان کرد: شورای فنی وهمه دستگاه های اجرایی استان پیگیر مقام سازی کتابخانه‌ها  باشند و بحث کتابخانه‌های سیار در انجمن شهرستانها تصمیم‌گیری شود.

خجسته پور با اشاره به عدم پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها در حوزه کتاب نیز بیان کرد: در سال جاری مبنای ۵۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیریم که تا پایان شهریور ۲۵۰ میلیون توسط شهرداری‌ها واریز شود.

وی گفت: در خصوص کتابخانه ۱۷شهریور بین نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای منعقد شده و سهم هر کدام از این کتابخانه مشخص شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز