نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی :

لزوم جلوگیری از بکارگیری بازنشستگان/ فضا در اختیار نیروی جوان قرار داده شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۳:۲۶:۴۵
کد خبر: ۷۱۰۳۹۱
لزوم جلوگیری از بکارگیری بازنشستگان/  فضا در اختیار نیروی جوان قرار داده شود
عباس گودرزی گفت: بازنشستگان علیرغم کارکرد پایین حقوق های بالا دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛گودرزی با یادآوری ضرورت تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی با بیان اینکه بکارگیری بازنشستگان با وجود نیروهای جوان، تحصیلکرده و جویای کار شایسته و سزاوار نیست، گفت: نیروهای جوان تحول گرا و تحصیلکرده و از سویی بیکار هستند و سزاوار نیست که مشاغل و فرصت های شغلی که باید در اختیار آنان قرار گیرد  را بازنشستگان تصاحب کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیروی جوان فعال به دنبال اثبات خود هستند، افزود: جوانان از تمامی ظرفیت های فکری و جسمی برای موفقیت و توفیق در کار استفاده می کنند و به طور قطع حضور آنها در پست های مدیریتی در پیشبرد امور مملکت و تحقق اهدف نظام و کشور موثر واقع خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای بازنشسته بازدهی لازم برای پیشبرد امور را ندارند، تصریح کرد: بازنشستگان پویایی و بازدهی لازم را در طول 30 سال خدمت صرف کردند و امروز باید فضا را در اختیار نیروی جوان قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه به بهانه همترازی افراد متعددی بعد از بازنشستگی بکارگیری می شوند این در حالی است که اشتغال آنان با توجه به وجود بالای تعداد نیروی بیکار در کشور بی اعتمادی مردم به نظام و رنجش خاطر نیروهای جوان بیکار را در پی دارد.

گودرزی با انتقاد از اینکه اغلب بازنشستگان در پست های مدیریتی فعالیت می کنند، تصریح کرد: با فعالیت این افراد کارکرد دستگاه ها کاهش می یابد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نیروی انسانی باانگیزه موتور محرک کشور است، ادامه داد: بر اساس قانون پرداخت پاداش بازنشستگی در بودجه 97 محدود شد و حداکثر پاداش باید 7 برابر حداقل باشد اما متاسفانه دیده شده برخی بازنشستگان برای اینکه با کاهش پرداختی مواجه نشوند سریع خود را بازنشسته کردند و بلافاصله تحت عنوان مشاور بکارگیری مجدد شدند و این موضوع خیانت به بیت المال، نیروی جوان و ظلم به ملت است که با وجود تعداد بالای نیروی بیکار در کشور مجدد بکارگیری شوند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: در طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی اجازه ندادیم دستگاه ها تحت عنوان همتراز بازنشستگان را بکارگیری کنند.

وی افزود: به طور قطع اگر در دستگاه های دولتی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با جدیت اجرایی شود و به جای ملاحظه افراد و جریانات ملاحظه عامه مردم را داشته باشیم فرصت های شغلی زیادی در اختیار جوانان کشور قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس دهم، جلوگیری از بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی را با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، حجم بالای بیکار و کمبود فرصت های شغلی بسیار ضروری دانست و گفت: متاسفانه حقوق های بالایی به بازنشستگان پرداخت می شود و برخی دستگاه ها نیز بازنشستگان را تحت عنوان مشاور بکارگیری می کنند این در حالی است که کارکرد لازم را ندارند اما حقوق های بالا دریافت می کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: جلوگیری از بکارگیری بازنشستگان ضمن ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان باعث ایجاد انگیزه جوانان برای اشغال پست های مدیریتی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز