مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

سه سال حبس برای شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۴:۳۰:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۴۳۷
سه سال حبس  برای  شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان در راستای برخورد با متخلفان زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری، شبانه‌روز در حال گشت‌زنی مناطق استان هستند

به گزارش برنا از اراک ، رضا میرزایی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان در دو سال گذشته، شش گروه متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری و صیاد کوخه نشین را دستگیر و از آنها چهار بهله بالابان و هفت بهله دلیجه کشف کردند .

وی ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این اتفاق بسیار آسیب زننده به محیط زیست و تنوع زیستی منطقه، تاکید کرد: با هماهنگی های بین دستگاهی، این اداره کل همه توان خود را برای حفاظت از همه گونه های جانوری به کار گرفته و متخلفان بدون هیچگونه گذشت به محاکم قضایی تحویل داده می شوند .

میرزایی اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد 157 بهله از پرندگان شکاری که توسط دوستداران محیط زیست به این اداره کل تحویل داده شده اند تیمار و مراقبت شدند و تعدادی از آنها پس از بهبودی کامل به طبیعت بازگشتند .

وی بیان کرد: پرندگان شکاری به علت قرار گرفتن در راس هرم غذایی در طبیعت، با کنترل کردن جوندگان و خزندگان از وارد شدن خسارات جدی به اکوسیستم ها و همچنین کشاورزان جلوگیری می کنند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با یادآوری شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچنین طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال های قبل در این استان گفت: بعضی از پرندگان نیز با لاشه خواری باعث پاکسازی محیط زیست می شوند و در جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا در محیط زیست نقش مهمی ایفا می کنند .

وی با اشاره به اهمیت آگاه سازی مردم و روشنگری نسبت به تبعات منفی صید و قاچاق پرندگان شکاری حمایت شده در مقابله و پیشگیری از زنده گیری این گونه ها افزود: تا هنگامی که مردم نسبت به ضرورت حضور این گونه های ارزشمند در طبیعت آگاه نشوند، اقدامات کنترلی و بازدارنده در این زمینه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید .

میرزایی از مردم خواست در صورت اطلاع از حضور افراد مشکوک در سطح منطقه، برای پیشگیری از هرگونه اقدام مخرب محیط زیستی، موضوع را از طریق شماره تلفن 1540 یا شماره تماس های ادارات محیط زیست شهرستان های استان در میان بگذارند .

وی با اشاره به افزایش میزان جرائم ضرر و زیان به حیات وحش از دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: جریمه زنده‌گیری و صید یک بهله دلیجه به ۲۰ میلیون تومان و جریمه زنده‌گیری و صید هر بهله شاهین، بحری و بالابان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و قانون علاوه بر جرائم نقدی تا سه سال حبس نیز برای متخلفان و شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری پیش بینی کرده

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز