مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه:

فرهنگ دفاع مقدس در بحران‌های سخت نجات بخش بود

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۰:۱۹:۵۱
کد خبر: ۷۱۰۶۰۷
فرهنگ دفاع مقدس در بحران‌های سخت نجات بخش بود
بیش از 250 برنامه به مناسبت سی‌وششمین سالگرد غرور آفرین حماسه فتح خرمشهر در استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح استان، امروز سوم خرداد  در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم برگزار شد.

photo_۲۰۵

سردار مرادعلی محمدی در نشست خبری سی‌وششمین سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: امسال در روزهای  پنجشنبه و جمعه هفته آتی بیش از 250 برنامه به مناسبت سالگرد آزاد سازی خرمشهر در استان  کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود:  استان کرمانشاه در عملیات بیت‌المقدس 41 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که هرساله با برگزاری برنامه‌های ویژه یاد و خاطره آن کبوتران خونین بال را با هدف انتقال رشادتهایشان به نسل کنونی را گرامی می‌داریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دشمن در این عملیات نتوانست به اهداف  واهی خود که تجزیه خرمشهر اصلی‌ترین آن بود برسد، طی چهار عملیات "ثامن‌الائمه" "طریق‌القدس"، "فتح‌المبین" و عملیات "‌بیت‌المقدس" در نهایت رزمندگان ما از مسیر شلمچه و پل نو وارد خرمشهر شدند و با لطف خداوند و جانفشانی رزمندگان خرمشهر را آزاد کردند.

سردار محمدی شعار امسال را در سی و ششمین سالگرد آزادسازی خرمشهر " ما توانستیم" ذکر کرد و افزود: با این شعار برای کل استان بیش از 250 برنامه تدوین شده است.

وی افزود: عملیات آزاد سازی خرمشهراز 10 اردیبهشت ماه سال 1361 مقدمات آن شروع شده و در 3 خرداد با  آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام به اتمام رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان  کرمانشاه نقش مردم را در پیروزی عملیات‌ها بسیار موثر دانست و گفت: در این عملیات حدود 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور عزیزمان باز پس گرفته شد و بیش از 19 هزار و 700 نفر از نیروهای عراقی به اسارت نیروهای ما در  آمدند و 16 هزار نفر کشته و مجروح از دشمن به جا ماند.

محمدی در ادامه سخنانش به نامگذاری ایام سالروز گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از 250 عنوان برنامه برای این ایام در سطح استان اجرا خواهد شد. از جمله، برگزاری مراسم مشترک نیروهای مسلح استان، رونمایی از 5 عنوان کتاب دفاع مقدس، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرهای مختلف، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا و حرم های شهدای گمنام به خصوص در بخش ها و روستاها، مراسم شب خاطره، برگزاری عصر شعر و خاطره در فرهنگسرای کارکنانشان،  نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس در 3 دانشگاه علمی کاربردی استان از جمله برنامه‌های این سه روزه می باشد که در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال گفت:  از نواختن زنگ" ما توانستیم" در مدارس سطح استان ویژه برنامه "خرمشهر شهر خوب خدا" در روز سوم خرداد در مجتنع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، برگزاری یادواره شهدای شهر ازگله از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالگرد آزاد سازی خرمشهر است که  امروز سوم خرداد در حال برگزار است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس،  هدف از برگزاری این برنامه‌ها را گرامیداشت یاد خاطره شهدای عزیز انقلاب و جنگ تحمیلی وانتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و گفت: این فرهنگ دفاع مقدس بوده که در بحران‌های سخت نجات بخش بوده است و امروز شاهدیم که اثرگذاری آن حتی به خارج از مرزهای کشور هم کشیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز