برنا گزارش می دهد؛

استخرهای استان البرز صاحب مدرسه شنا می شوند/ پایگاه قهرمانی ورزش های آبی در البرز شکل می گیرد

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۱:۴۷:۲۱
کد خبر: ۷۱۰۶۵۱
استخرهای استان البرز صاحب مدرسه شنا می شوند/ پایگاه قهرمانی ورزش های آبی در البرز شکل می گیرد
رییس هیئت شنای استان ضمن تآکید بر ضرورت راه اندازی مدرسه شنا در تمامی استخرها گفت: : یکی از عمده نیازهای این هیئت واگذاری سالن اختصاصی استخر برای تمرینات حرفه ای قهرمانان رشته های آبی در استان است که بزودی و پس از ترک تشریفات فرایند واگذاری آن صورت گرفته و بعنوان پایگاه قهرمانی ورزش های آبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا - استان البرز:  ورزش شنا یا همان آب تنی یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی است که از آماتور تا حرفه ای به سراغ آن می روند؛ از شنای آزاد تا قورباغه و پروانه در رده های سنی مختلف طرفدار این ورزش هستند و  هر ساله نیز  به علاقمندان به این رشته ورزشی افزوده می شود. طبق آمار مسابقات المپیک ریو این رشته جزو محبوب ترین ورزش ها بوده است و نکته جالب اینکه خیلی از افرادی که حتی شنا را به عنوان یک ورزش حرفه ای انتخاب نمی کنند هم با مراجعه به کلاس های آموزشی در هر رده سنی سعی بر آموزش آن دارند.

از سوی دیگر رفته رفته با آغاز فصل تابستان نیز بر خیل  علاقمندان به شنا  و شناگران اضافه می شود؛ به همین بهانه با بلال خلیلی  رییس هیئت شنای استان گفتگویی داشتیم تا وضعیت هیئت شنای استان را جویا شویم. 

بانک اطلاعاتی استخرهای استان تهیه شده است

وی می گوید:  نزدیک به یک سال و اندی از تحویل گرفتن هیئت شنای استان البرز می گذرد و در این مدت بانک اطلاعاتی کاملی از استخرهای استان و وضعیت ورزشکاران این زمینه تهیه شده است.

خلیلی اضافه کرد: تا کنون ۱۰ دوره کلاس مربیگری درجه ۲ و ۳ در دو بخش بانوان و آقایان را برگزار کردیم؛ در کنار آن نیز دوره های بازآموزی داوران، مربی گری شنای بانوان به اجرا در آمده است.

راه اندازی لیگ شنای استان البرز برای نخستین بار

رییس هیئت شنای استان گفت: برای اولین بار لیگ شنای استان را راه اندازی و در کنار آن در مسابقات کشوری و منطقه ای هم حضور پیدا کردیم.اما عمده دغدغه ای که به آن اشاره می شود برخورداری از سالن استخر برای سازماندهی بیشتر فعالیت شناگران حرفه ای در  این هیئت ورزشی است.

نیاز هیئت استخر به سالن اختصاصی برای تمرینات حرفه ای

خلیلی می گوید: یکی از عمده نیازهای هیئت شنای استان واگذاری سالن استخر است و با اهتمام مدیرکل ورزش و جوانان بزودی استخر آزادگان کرج پس از طی مراحل ترک تشریفات به هیئت شنای استان واگذار خواهد شد.

وی افزود: این سالن پایگاه قهرمانی شناگران حرفه ای استان خواهد بود و بهتر می توانیم شناگران حرفه ای را که در سالن ها پراکنده هستند زیر یک سقف گرد هم بیاوریم.

رییس هیئت ورزش استان می گوید: بیشتر استخرهای استان در اختیار بخش خصوصی است و اغلب نیز ساعت های طلایی را در تمرینات ورزشی از دست می دادیم که با واگذاری آن بخشی از مشکل ما برخور خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش دیدن علاقمندانی که استخرها مراجعه می کنند؛ بیان کرد: طی ابلاغی به تمامی استخرها تاکید شده که مدرسه شنا را برای آموزش علاقمندان و همین طور پرورش قهرمانان ورزشی راه اندازی کنند. 

 

 

 

نظر شما