رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد :

مردم از خرید قارچ بدون مجوز بهداشت و دست‌فروشان خودداری کنند/ ۱۱۷مورد مسمومیت باقارچ دراستان

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۱:۵۵:۲۰
کد خبر: ۷۱۰۶۵۴
مردم  از خرید  قارچ بدون مجوز بهداشت و دست‌فروشان خودداری کنند/ ۱۱۷مورد مسمومیت باقارچ دراستان
محمد بیرانوندگفت:از ابتدای سال تاکنون 117 مورد مسمومیت با قارچ کوهی در استان گزارش شده که منجر به بستری شدن اغلب افراد مسموم‌شده و فوت سه نفر از آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بیرانوند درجمع خبرنگاران  با اشاره به مسمومیت‌های اخیر شهروندان لرستانی با قارچ کوهی، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 117 مورد مسمومیت با قارچ کوهی در استان گزارش شده که منجر به بستری شدن اغلب افراد مسموم‌شده در بیمارستان‌های خرم‌آباد شده بود.

وی افزود: در حال حاضر هشت نفر از مسمومین در بیمارستان بستری هستند، ضمن اینکه سه مورد فوتی نیز گزارش شده که از این تعداد فوتی دو نفر از نورآباد و یک نفر نیز ساکن ازنا بود.

بیرانوندتصریح  کرد: مردم عادی قادر به تشخیص سمی و غیرسمی بودن قارچ نیستند و لذا تاکید می‌شود شهروندان از خریداری و مصرف هرگونه قارچ کوهی خودداری کنند.

وی گفت: تنها در آزمایشگاه‌های تخصصی می‌توان سمی‌بودن قارچ‌ها را تشخیص داد و از روش‌های سنتی همچون جوشاندن قارچ در شیر و شکل ظاهری قارچ نمی‌توان پی به سمی‌بودن آن برد

بیرانوندبا اشاره  به برخی علائم مسمومیت با قارچ کوهی گفت: تب‌ولرز، عرق کردن، اسهال، بی‌حالی، بی‌حسی، سرگیجه و افت فشارخون از علائم اولیه مسمومیت با قارچ هستند

وی تاکیدکرد:به دلیل اینکه فرد قادر به تشخیص قارچ سمی و غیرسمی از یکدیگر نیست لذا درخواست می‌شود شهروندان از خرید هرگونه قارچ از مراکز بدون مجوز بهداشت و همچنین دست‌فروشان خودداری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز