در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کوهدشت مطرح شد؛

آماده سازی زمین کتابخانه عمومی شهدا جهت کلنگ زنی

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۲:۵۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۰۶۹۰
آماده سازی زمین کتابخانه عمومی شهدا جهت کلنگ زنی
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید کوهدشت به ریاست نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ در  این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری کوهدشت و با حضور اکثریت اعضای انجمن این شهرستان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت به تشریح اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در تکامل جامعه بشری پرداخت و اظهار کرد:  آیات و احادیث و فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همگی نشان از جایگاه والای مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی افزود: اگر جوان ما مطالعه نکند نمی تواند به رشد فکری برسد  و در همین راستا باید هم منابع اطلاعاتی مفید و به روز باشند و هم کتابخانه هایی مناسب و مجهز داشته باشیم. 

فردی بیرانوند فرماندار  کوهدشت نیز در این جلسه به روز نبودن منابع و سرانه پایین مطالعه را از عمده مشکلات مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی در  این شهرستان برشمرد و عنوان کرد: کتابخوانی باید به یک عادت عمومی در جامعه تبدیل شود و در این زمینه برگزاری برنامه هایی همچون جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند در ترغیب و سوق دادن عموم مردم جامعه به مطالعه و کتابخوانی موثر باشد.

همچنین در این جلسه طولابی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کوهدشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان توجه بیشتر مسئولین به وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان را خواستار شد.

در ادامه جلسه نیز پس از بحث و تبادل نظر اعضای انجمن در خصوص مسائل مطرح شده در چارچوب دستور کار جلسه، مصوبات مربوطه به تصویب و امضای حاضرین در جلسه رسید.

آماده سازی زمین کتابخانه عمومی شهدا جهت کلنگ زنی و ساخت کتابخانه، معرفی روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت توسط بخشداری ها جهت راه اندازی کتابخانه روستایی، مقاوم سازی بنای ساختمان در دست احداث شهر گراب، راه اندازی ایستگاه مطالعه در منطق محروم روستایی و مشارکت گسترده ادارات و دستگاههای اجرایی و فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در از مهمترین مصوبات اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوهدشت در سال جاری بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز