نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی:

مدیران در هزینه کرد منابع دقت کنند

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۵:۲۶:۴۸
کد خبر: ۷۱۰۷۴۶
مدیران در هزینه کرد منابع دقت کنند
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع اعتبارات هزینه ای شامل حقوق و مزایا است و 80تا 85 درصد از اعتبارات دولت در بخش اعتبارات هزینه ای و جاری است.

به گزارش برنا از اراک ، محمد حسینی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک  افزود: این موضوع بیانگر آن است که کشور با هزینه های گران اداره می شود.

وی بیان کرد: اعتبارات هزینه ای باید از طریق پول نقد تامین شود و تامین این پول بسیار سخت است و با وجود شرایط رکودی و مشکلات اقتصادی و تولیدی، تمام منابع حاصل از فروش نفت و مالیات وصولی به بخش اعتبارات هزینه ای و جاری کشور داده می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با خروج آمریکا لازم است تا دقت بیشتری از سوی مدیران برای هزینه کرد منابع اعمال شود.

وی عنوان کرد: باید با مدیریت جهادی و انقلابی از این دوران گذر کرد و شرایط دولت برای کارکنان باید تبیین شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیکاری، مسائل کارگری و نبود ثبات نرخ ارز از مهمترین چالش های پیش روی کشور است.

حسینی تصریح کرد: کلیات بحث به کارگیری بازنشستگان در نشست روز گذشته (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی مصوب شد اما جزئیات آن به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد تا مجدد بررسی شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس مقامات ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که در بند الف، ب و ج هستند در صورت بازنشسته شدن می توانند مجدد به پست های الف، ب و ج برگردند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که در حوزه های نظامی و امنیتی بازنشسته شوند تنها برای همان دستگاه قابلیت جذب خواهند داشت.

حسینی تصریح کرد: هدف مجلس شورای اسلامی از تصویب این مهم، استفاده بیشتر از نیروهای جوان در مدیریت های کلان کشور است.

وی در خصوص افزایش حقوق 6 تا 12 درصدی مصوبه دولت نیز گفت: با توجه به حکمی که در تبصره 12 آمده این افزایش حداکثر 20 درصد است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا نشستی در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار که با توجه به رشد اعتباری مصوبه دولت قانونی اعلام شده و در حال انجام امور مربوطه است.

حسینی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات امنا، برای دام، طیور و گیاهان دارویی اجازه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز