خادمی:

ارائه برنامه جامع بازآفرینی راه و شهر سازی تا هفته آینده /از فروش خانه‌های دولتی و سازمانی باید جلوگیری شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۶:۲۰:۰۷
کد خبر: ۷۱۰۷۹۶
ارائه برنامه جامع بازآفرینی راه و شهر سازی تا هفته آینده /از فروش خانه‌های دولتی و سازمانی باید جلوگیری شود
استاندار لرستان بر ارائه برنامه جامع بازآفرینی راه و شهر سازی تا هفته آینده دستور داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، سید موسی خادمی که شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی استان سخن می گفت با بیان اینکه پراکنده‌کاری و انجام فعالیت‌های موازی از مشکلات اصلی ماست، اظهارکرد: برنامه‌های ویژه این ستاد می‌بایست متفاوت از وظایف معمول باشد و تمامی دستگاه‌ها فعالیت‌هایی فراتر از وظایف معمول خود را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه ظرف یک هفته برای چند محله برنامه ۹۷ مشخص شود، افزود: این برنامه‌ها در راستای بحث بازآفرینی و شامل کارهایی که در رسته خاص و زیرنظر این ستاد در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... فعالیت دارند؛ باشد.

خادمی با تاکید بر لزوم ایجاد یک پکیج بسته‌بندی شده تصریح کرد: راه‌و شهرسازی در این پکیج هدف را مشخص کند و هر ماه گزارش پیشرفت کاری خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه به طور مثال ده اقدام مشخص برای هر محله با تعریف وظیفه دستگاه مشخص شود، خاطر نشان کرد: بحث تولید محله‌های جدید، برخی دستگاه‌ها بیشتر از سایر ارگان‌ها نقش دارند که در این مورد می‌توان به شهرداری، دهیاری و بخشداری اشاره کرد.

خادمی با بیان اینکه باید برای تخریب مکان‌هایی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌ و حکم آنها صادر شده است اقدام کرد، گفت: نباید این ساخت‌و سازهای غیرمجاز تکرار شوند و در اطراف شهرها جاهایی که غیرمجاز ساخت شده‌اند باید تخریب شوند.

وی اضافه  کرد: شهرداری از طریق پروانه ساختمانی روی نقاطی که در حریم شهری است نظارت خوبی داشته باشد و حریم شهری را نیز مسکن پیگیری کند که ساخت‌و ساز غیرمجاز نداشته باشیم.

خادمی  بنیاد مسکن، بخشداری، دهیاری، جهاد سازندگی ... را دستگاه‌های اصلی نظارت عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا دیگر شاهد ساخت‌و سازهای غیزمجاز در حریم شهری نباشیم.

وی ادامه داد: ستاد بازآفرینی برای سال جاری در محل‌های هدف و پروژه‌هایی که به صورت مشترک است، مشخص و معلوم شود که در هر محله چه هدفی دارید و هر دستگاهی چه اقداماتی می‌خواهد انجام دهد.

خادمی با بیان اینکه در هر محله‌ای سمن‌هایی مستقر هستند که با آنان قرارداد ۶۰۰ میلیون تومانی بسته شده است، گفت: این سمن‌ها با مردم ارتباط داشته و به نیازسنجی محله‌ها می‌پردازند.

وی  با اشاره به اینکه سازوکارها وجود دارد اما مشکل ما این است که جمع‌بندی نمی‌شود، افزود: وظیفه اصلی این ستاد نیز همین است که به یک جمع‌بندی برسد و برنامه‌ای کامل برای سال ۹۷ ارائه دهد.

خادمی  با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مشترک دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث رفع مشکلات بین آنها می‌شود، یادآورشد: تمامی زمین‌های دولتی باید در اختیار این ستاد باشد و بدون ملاحظه‌ای این اراضی برای توسعه مورد استفاده قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های شهر خرم‌آباد و محدودیت دستگاه‌ها راه و شهرسازی در شهر خرم‌آباد حق فروش هیچ زمینی را به اشخاص حقوقی و حقیقی ندارد.

خادمی  با اشاره به برنامه دولت در این راستا گفت: وظیفه استانداران این است که زمین مربوط به هر ارگانی را برای این طرح استفاده کند و اولویت با اراضی دولتی است؛ همچنین از فروش خانه‌های دولتی و سازمانی باید جلوگیری شود.

وی  با تاکید بر اینکه ستاد بازآفرینی برنامه سال ۹۷ را که مربوط فعالیت تمامی دستگاه‌ها به تفکیک مشخص شده و ارائه دهد،  عنوان کرد: راه و شهرسازی از فروش زمین‌های دولت و منازل سازمانی تا تعیین تکلیف برنامه‌های دولت برای مناطق فرسوده و بازآفرینی جلوگیری شود.

خادمی به برنامه کلید به کلید اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی ظرف ده روز آینده به جای مناطق فرسوده ارائه شود،افزود: هدف دولت این است که واحد را به فرد تحویل و خانه او را بگیرد؛ متولی این طرح نیز راه و شهرسازی است.

استاندار لرستان  بیان کرد: اگر دستگاهی زمین داشت تحویل دهد تا توسعه‌گر آنرا پیدا کنیم و مطابق مصوبه، خانه‌سازی شود تا بتوان برنامه را اجرا کرد.

سید موسی خادمی گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند اما اصل این است که متقاضی پولی پرداخت نکند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز