"خادمی" در همایش هفته میراث فرهنگی ،خبرداد:

اخذ سند قلعه فلک الافلاک / لزوم فعالیت سمن‌ها و تورگردان‌ها به استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۰۱:۰۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۰۷۹۷
اخذ سند قلعه فلک الافلاک / لزوم فعالیت سمن‌ها و تورگردان‌ها به استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی
استاندار لرستان از اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات توازن منطقه‌ای برای گردشگری واخذ سند قلعه فلک الافلاک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛سید موسی خادمی پنج شنبه شب  در همایش هفته میراث فرهنگی با بیان اینکه ظرفیت‌های طبیعی و میراث فرهنگی، لرستان را در آینده به موقعیت‌های بالایی خواهد رساند، اظهار کرد: موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی مسئله بسیار مهمی برای استان است و با بررسی این حوزه به هویت باستانی خود بیشتر پی خواهیم برد.

وی  افزود: شاید نسل حاضر نتواند از میراث فرهنگی خود به‌خوبی استفاده کند اما آیندگان می‌توانند بهتر از آن بهره‌برداری کنند.

خادمی  با تاکید بر لزوم حفظ این میراث برای آیندگان ،تصریح کرد: هویت تاریخی برای نسل‌های بعد بسیار مهم است بنابراین وظیفه ما حفظ، صیانت و نگهداری از این آثار است.

وی با بیان اینکه در آینده نه چندان دور جایگاه توسعه یافتگی استان‌ها دچار تغییر خواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موقعیت استراتژیکی آب، منابع طبیعی و گردشگری، استان ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت خواهد داشت.

خادمی از اشکالات اصلی لرستان و ناشناخته بودن آن را کم بودن فعالیت‌های اطلاع رسانی درباره ظرفیت‌های ویژه استان دانست و گفت: آنچه که ما داریم نسبت به آنچه که دیگر استان‌ها دارند بیشتر است، اما آنها بهتر از ما از داشته‌های خود بهره برده‌اند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا لرستان را با توجه به ظرفیت‌های موجود به جایگاه اصلی خود برسانیم برای همین میراث فرهنگی را در اولویت برنامه توسعه استان قرار داده‌ایم.

خادمی  با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک تاکنون سند نداشته است، گفت: با پیگیری‌های مکرر طی چند ماه گذشته در ابتدای سال‌جاری موفق به اخذ سند برای این اثر برجسته شدیم، که آن را به میراث فرهنگی انتقال خواهیم داد تا موضوع ساماندهی انجام شود.

وی بیان کرد: در سال‌جاری بیش از 50 درصد اعتبارات توازن منطقه‌ای را به سمت مباحث گردشگری هدایت خواهیم کرد.

خادمی  با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های حوزه گردشگری را به نتیجه‌ خواهیم رساند، عنوان کرد: در بخش خصوصی اولویت ما ایجاد و به اتمام رساندن هتل‌های نیمه کاره در استان به ویژه در مرکز است.

وی هدف اصلی خود را در چند سال آینده تبدیل لرستان به مقصد گردشگری بیان کرد و افزود: مردم لرستان دارای زمینه فرهنگی و آیین خوب مهمان‌نوازی هستند اما نیاز به آموزش بیشتر در زمینه گردشگری است.

خادمی با تاکید بر لزوم فعالیت سمن‌ها و تورگردان‌ها به استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره کرد وگفت: با برنامه‌ریزی مناسب اگر بتوانیم فعالیت‌های گردشگری را به نتیجه برسانیم و با بهره‌برداری از ظرفیت این حوزه طی چند سال آینده لرستان به جایگاه اصلی خود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواهد رسید.

 

 

نظر شما