استاندار خراسان رضوی:

مجمع مشورتی جوانان فراتر از هر گرایش جناحی و سیاسی باشد

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۰:۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۰۷۱
مجمع مشورتی جوانان فراتر از هر گرایش جناحی و سیاسی باشد
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هر جا موفقیتی حاصل شده در سایه اتکا به جوانان بوده است ، گفت : اگر در این سال ها استقلال خود را حفظ کرده و بر ارزش های ملی خود استوار مانده و به سوی پیشرفت و توسعه گام برداشته ایم همه به اراده و قدرت جوانان این مرز و بوم بوده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جریان برگزاری انتخابات نخستین مجمع مشورتی جوانان استان افزود : اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ستون و محور آن جوانان بودند و در دفاع مقدس هم نقش این جوانان بی نظیر بود تا جایی که کسی فکر نمی کرد خرمشهر روزی آزاد شود از آن رو که تمام قدرت های دنیا از آمریکا ، شوروری سابق و اروپایی ها تمام و کمال صدام را حمایت کرده و همه نوع امکانات و تجهیزات در اختیار این رژیم قرار داده بودند، اما به عزم جوانان این مرز و بوم این سرزمین آزاد شد.

 وی افزود : در واقع نیروی جوان ، ایمان و اراده این ملت بود که توانست بر تکنولوژی و قدرت های بزرگ اقتصادی و نظامی دنیا فائق آمده و خرمشهر را فتح کند.

وی ادامه داد : در دیگر حوزه ها نیز هر جا موفقیتی به دست آمده از فناوریهای هسته ای ، نانو ، سلولهای بنیادی و غیره باز هم نقش محوری جوانان بود که موجب شکسته شدن مرزهای علم و دانش شد.

وی با اشاره به این تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و رهبرمعظم انقلاب بر خودباوری و ایمان به کار با هم و تعامل و همدلی افزود : اگر قرار است کشور به توسعه برسد ، نیاز است مدیران آینده این کشور که از میان نسل جوان کنونی خواهند بود با خودباوری،  ایمان به توانمندی و ظرفیت های خود و عزت نفس و کرامت ذاتی بتوانند اداره کشور را با سربلندی بر عهده بگیرند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد : در سال گذشته با تلاش های انجام شده توسط بخش های خصوصی ، دولتی و بانک ها در مجموع 123 هزار و 900 اشتغال جدید ایجاد شد که در ظرف خالی این لیوان همچنان 260 هزار جویای کار دیگر در استان وجود دارد.

 وی با بیان اینکه رئیس جمهوری به عنوان نماینده کل ملت در سفر اخیر خود به مشهد با تاکید بر اینکه در شهرو استانی با 30 میلیون زائر و گردشگر نباید بیکار وجود داشته ، اشتغال جمعیت بیکاران استان را به عنوان یک خواسته ملی مطرح کردند و ما موظف هستیم این خواسته را سریعتر جامعه عمل بپوشانیم .

 رشیدیان با اشاره به ظرفیت های گسترده خراسان رضوی افزود : بارگاه منور امام رضا (ع) بزرگترین نعمت و ظرفیت این استان است که خود زمینه محوری در جذب سالانه بیش از 30 میلیون زائر ومسافر می باشد که 2.5 میلیون نفر آنان را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.

 وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه استان در حوزه های سلامت ، فرهنگ و تاریخ گفت : قنات قصبه گناباد به عنوان یکی از بی نظیر ترین دستاوردهای تاریخی بشری در حوزه آب از افتخارات ما و دارای ارزش تاریخی بالایی است که خود یک مورد از هزاران اثر تاریخی این خطه است.

استاندار در ادامه با بیان اینکه در حوزه معدنی هم استان با وجود 44 ماده مختلف از ظرفیت بالایی برخوردار است ، گفت : خراسان رضوی هم اکنون با تولید سالانه 550 تن گوگرد بزرگترین تولید کننده این ماده در کشور است از این رو ظرفیت گوگرد در کنار سایر توانمندی های معدنی ، علمی و نیروی جوانی قابل اتکای کشورو استان باید به ثروت ، تولید ، اشتغال و صادرات تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد بیش از 22 هزار اشتغال در حوزه آی.تی و آی .سی .تی با محوریت جوانان متخصص و فعال در این حوزه عنوان کرد : به زودی شهرک فناوری شماره 2 سجاد بعد از تهران در مشهد راه اندازی می شود که خود ظرفیتی برای تقویت این حوزه است.

وی عنوان کرد : در حوزه شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد و استارت آپ ها نیز ظرفیت های بسیاری داریم که تا کنون توانسته ایم گوشه ای از آن را به منصه ظهور رسانده و باید با توان نسل جوان این ظرفیت بالقوه به طور کامل بالفعل شود.

 وی کشاورزی ، دامداری ، بازارهای مرزی را از دیگرپتانسیل های استان دانست و گفت : در حوزه دانشگاهی هم خراسان رضوی دارای دانشگاه های بسیار خوب و از نظر علمی توانمند است به گونه ای که دانشگاه فردوسی مشهد در رنکینگ جهانی جزو دانشگاه های برتر دنیا است.

 استاندار افزود : باید شرایطی فراهم کنیم تا از این توانمندی ها در حل مشکلات و معضلاتی جامعه استفاده شود .

*نیاز اصلی کشور ایده و تفکرات جدید است/مجمع مشورتی جوانان فراتر از هرگرایش و ایده جناحی و خطی

وی با بیان اینکه نیاز اصلی امروز کشور ایده ها و تفکرات جدید است ، گفت : این مجمع تشکیل شد تا با استفاده از فکر و ایده جوانان ظرفیت یک مشارکت نظام مند برای حل مشکلات جامعه و نه فقط جوانان فراهم شود ،زیرا جوانان منشا فکر وایده هستند.

وی ابراز امیدواری کرد : با تشکیل این مجمع جوانان بتوانند در همه مسائل اقتصادی ، فرهنگی و موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی و سلامت مشارکت کنند.

 وی با اشاره به انحراف جناحی به عنوان یکی از آسیب هایی که برای این دست از مجامع پیش می آید، تاکید کرد : مجمع مشورتی جوانان فراتر از هر گرایش جناحی و خطی است نه به این معنا که گرایش خطی نداشته باشید بلکه باید تمرین کرده تا فراتر از یک سلیقه سیاسی و جناحی به عنوان اعضای یک جامعه با هم بودن ، باهم اندیشیدن و با هم کارکردن را در حل معضلات جامعه تمرین کنیم.

وی روزمرگی را از آسیب های مدیریت اجرایی دانست و گفت : نقطه قوت نسل جوان امروزی آن است که دچار روزمرگی و عادت به آنچه که هست نشده و نباید بشود.

 رشیدیان گفت : باید بتوانید مشکلات جامعه را از به کنار کرده و با توانمندی به عرصه کار، تلاش و علم جامعه واستان وارد شده واستاندار هم به عنوان نماینده عالی دولت موظف است از ظرفیت شما بهره ببرد.

*تمامی سازمان های اجرایی باید از مشاوران جوان و ظرفیت آنان بهره گیرند

وی خاطر نشان کرد : این جمع و تعاملی که به وجود آمده می تواند ظرفیت جوانان را به دستگاه های اجرایی نشان دهد و  بر اساس دستوری که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده تمام سازمان های اجرایی باید از مشاوران جوان بهره گیرند.

 رشیدیان ادامه داد : باید بتوانیم از ظرفیت جوانان در سطوح جغرافیایی مانند بخشداری ، فرمانداری و سطوح موضوعی مانند دستگاه های مختلف استفاده کنیم .

 وی افزود : هیات رئیسه مجمع استانی نیز به عنوان مشاور و اتاق فکر و ایده برای تصمیم سازی در کنار استانداری به عنوان یک دستگاه فرابخشی قرار می گیرد و در شهرستان ها هم به عنوان مشاور فرماندار و بخشدار فعال خواهند بود.

 در این مراسم از اساسنامه مصوب مجمع مشورتی جوانان شهرستان ها و خراسان رضوی و تمبر یادبود نخستین پارلمان مشورتی جوانان رونمایی شد .

همچنین در پایان اعضای نخستین مجمع  مشورتی جوانان استان تندیسی را به رسم یادبود و قدردانی به استاندار خراسان رضوی اهدا کردند.

 

نظر شما