سرپرست سازمان اورژانس کشور در آیین رونمایی از ۶ فروند بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی:

انتقال ۲۰۵۰۰ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی در کشور

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۱:۳۶:۰۵
کد خبر: ۷۱۱۱۱۳
انتقال ۲۰۵۰۰ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی در کشور
​سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای راه اندازی اورژانس هوایی در کشور تا کنون، بیش از 20500 بیمار و مصدوم توسط بالگرد های اورژانس هوایی به مراکز درمانی کشور منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان البرز: پیرحسین کولیوند در آیین رونمایی از 6 فروند بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی در فرودگاه پیام کرج، اظهار داشت: با رونمایی از این 6 فروند بالگرد، تعداد بالگردهای اورژانس هوایی به 40 فروند افزایش یافت و وعده وزیر بهداشت مبنی بر وجود حداقل 40 پایگاه اورژانس تحقق یافت. همچنین مقرر است به زودی 6 فروند بالگرد دیگر نیز به ظرفیت اورژانس هوایی کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه حدود 65 درصد از مصدومان و بیماران منتقل شده توسط اورژانس هوایی، مستقیما وارد اتاق عمل شدند، افزود: اورژانس تنها دستگاهی است که از بیماران هزینه ای دریافت نمی کند و خدماتی مانند اورژانس هوایی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور بیان داشت: در حوزه اورژانس زمینی، 2400 دستگاه آمبولانس از دولت یازدهم تا کنون به کشور اضافه شده و 400 دستگاه آمبولانس جدید نیز خریداری شده است و به زودی در کشور توزیع می شود. همچنین 1000 دستگاه آمبولانس دیگر نیز در حال خریداری است.

کولیوند در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه اضافه شدن موتورلانس های اورژانس به بالابردن کیفیت و کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان کمک بسیار زیادی کرده است، به زودی 500 دستگاه موتورلانس دیگر خریداری و به ظرفیت کشور اضافه می شود./206

 

 

نظر شما