فرماندار دورود،تاکید کرد :

اهمیت نقش رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ سازی اطفاءحریق

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۲:۰۴:۳۲
کد خبر: ۷۱۱۱۱۶
اهمیت نقش رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ سازی اطفاءحریق
صیدعلی کورانی فربر نقش رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ سازی پیشگیری از حریق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛کورانی فر در جلسه ستاد اطفاء حریق دورود اظهارکرد: سال جاری به لحاظ بارندگی،پوشش گیاهی و حضور بی شمار گردشگران در منطقه نسبت به سال های قبل متفاوت تر است و بایستی  هوشیاری خود را در خصوص مقابله و پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع افزایش دهیم.

وی  با بیان اینکه جنگل و مراتع سرمایه مردم و آیندگان است ،خاطرنشان کرد: باید از این سرمایه های گرانبها نهایت استفاده را برد و از آنها حفاظت کنیم.

کورانی  با تأکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان ،تصریح کرد: یکی از راه های پیشگیری ،آموزش و تغییر نگرش در افراد است که نهایتا به کل جامعه سرایت می کند.

وی  استفاده از ظرفیت مردم را مهم برشمرد و بیان کرد: جوامع محلی از جمله شوراها،معتمدین و دهیاران روستاها در راه مقابله و پیشگیری از حریق با آموزش های لازم آشنا شوند.

کورانی فر نقش رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ سازی پیشگیری از حریق را پر رنگ دانست و افزود:گاهی پخش یک کلیپ یا نماهنگ در فضای مجازی که همه به آن دسترسی دارند بسیار اثر بخش تر از راه های دیگر فرهنگ سازی است.

وی خاطر نشان کرد:کلیه دستگاه های اداری مکلفند در مواقع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع حسب درخواست فرماندار یا بخشداران کلیه امکانات خود را در اختیارمنابع طبیعی قرار دهند.

فرماندار دورود بر لزوم آموزش افرادی که وظیفه خاموش کردن آتش را بر عهده دارند تأکید کرد و گفت:برای این افراد بیمه بی نام یا هر بیمه ای که حداکثر هزینه را پرداخت کند در نظر گرفته شود.

صید علی کورانی فر عنوان کرد:امکانات،تجهیزات و دستگاه ها در این خصوص به صورت نقطه ای تجمیع شوند تا در مواقع ضروری نزدیک ترین اکیپ به محل وقوع آتش سوزی اعزام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز