سردار رستگار پناه:

ارتش ها به دنبال رمزگشایی مانور آزادی خرمشهر هستند

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۲:۳۷:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۱۳۵
ارتش ها به دنبال رمزگشایی مانور آزادی خرمشهر هستند
مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: عظمت عملیات آزاد سازی خرمشهر برای نظام جمهوری اسلامی ثبت شده است و هنوز هم ارتش های مختلف دنیا به دنبال رمز گشایی از مانور این آزادی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار حسن رستگار پناه در مراسم گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در مسجد امام حسین(ع) بیرجند  گفت : پیروزی در جنگ تحمیلی نتیجه صدق نیت رزمندگان اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه دنیا پرستی، مدیران انقلاب را با خطر مواجه می کند خاطر نشان کرد: مردم و رهبری هیچگاه در انقلاب اسلامی دنبال سهم خواهی نبودند.

وی با تاکید بر اینکه بیگانگان هیچ گاه قادر به حل مشکلات کشور نیستند یادآور شد: باید به توانایی مردم اعتماد کرد تا انقلاب دچار مشکل نشود.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع ) ادامه داد: ما ضربات انقلاب را آن سوی مرزها بر پیکر دشمنان وارد می کنیم لذا نباید از درون دچار تزلزل شویم.

رستگاه پناه با اشاره به رد پای آمریکا در حوادثی که داعش به وجود می آورد، بیان کرد: این درحالی است که از روی نادانی می گویند ایران تروریست را حمایت می کند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم وزنه انقلاب اسلامی هستند و امروز به پشتوانه شهامت این شهدا وزنه ایران در تمام معاهدات و تعادل سیاسی منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شتاب انقلاب ایستایی ندارد بلکه انقلاب زنده و پویاست گفت: در درون نظام باید با شتاب بیشتر چالش ها و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

** هیچ گاه مردم ایران ندای جنگ نداشتند

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع )، تفکر امام خمینی (ره) را فراتر از زمان و مکان معرفی کرد و گفت: امام(ره) توانست در طول حیات با برکت خود پایه ها ظلم را به لرزه در آورد.

رستگاه پناه ادامه داد: عمر انقلاب اسلامی شتابان می گذرد و اکنون در این چهار دهه از انقلاب که پشت سر گذاشتیم حوادثی بر ما گذشته که ساده نبود بلکه هر روز و لحظه آن، دنیایی از ایثار به همراه داشت.

وی «استقلال، آزادی و پیروزی» را تنها خواسته های مردم در زمان انقلاب دانست و گفت: در آن زمان هیچ گاه مردم ندای جنگ نداشتند و امام(ره) نیز با این سخن که «هر کس در دست سلاحی دارد ترک کند » این پیام را منتشر کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران نه در داخل و نه در خارج با هیچ کسی سر ستیز ندارد.

وی افزود: اما از همان روز اول کسانی که دنبال کسب قدرت و سهم خواهی بودند نه تنها سلاح را تحویل ندادند بلکه به روی انقلاب سلاح کشیدند و مردم را در کوی و برزن به شهادت رساندند.

رستگاه پناه با بیان اینکه شروع ضربه زدن به نظام از درگیری های کردستان بود، خاطر نشان کرد: پس از آن وقتی دشمن از ناامنی در کشور ناامید شد نقشه جنگ تحمیلی را پیاده کرد تا سه روزه به تهران برسد.

** آزاد سازی خرمشهر درسی برای تاریخ بشر بود

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع ) با اشاره به مجاهدت های رزمندگان در خرمشهر تصریح کرد: ایمان نیروهای انقلابی باعث شد که دشمن علیرغم امکانات و تجهیزات و شیوه های آرایش پدافندی که ایجاد کرده بود عقب نشینی کند و خرمشهر آزاد شد.

رستگاه پناه با تاکید بر اینکه تمام دشمنان اسلام از شرق و غرب مستقیم پشت سر صدام بودند افزود: طراحی عملیات های آزاد سازی خرمشهر درسی برای تاریخ بشر بوده است که با ایمان هر کاری ممکن می شود.

وی تاکید کرد: خرمشهر با اخلاص نیروی های رزمنده آزاد شد و گرنه با معادله مادی این پیروزی غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که علیه انقلاب بودند سقوط آنها قطعی است گفت: در این مقطع زمان ما ذلت و خواری دشمن را می بینیم .

در این مراسم نماهنگ «مادران چشم انتظار» و «استیکرهای اجتماعی از رزمندگان اسلام» رونمایی شد.

 

نظر شما