آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران:

امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران هستند

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۵:۳۴:۴۲
کد خبر: ۷۱۱۲۶۳
امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران هستند
ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌های جهان دارای شش وجه تمایز است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در جمع فرماندهان، کارکنان و دانش پژوهان مرکز آموزش حضرت جوادالائمه (ع) گفت: نیروی زمینی ارتش امیدهای آینده  ارتش و ملت هستید و نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

photo_۲۰

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به امید خدا نیروهای خود را گزینش می‌کند و نیروهای قابل، لایق و نیروهایی که توان مقابله با حوادث دارند را در اختیار می گیرد و نیروهای حال حاضر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز این مؤلفه‌ها هستند.

خاتمی ادامه داد:  نشاط کارکنان ارتش  بسیار مطلوب است و روحیه و نشاط سلحشوری کارکنان نیروی زمینی ارتش  موجب  ارتقاء روحیه مردم می‌شود .

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  نیروی نظامی را نیرویی محرک بر اساس نظم و انضباط تعریف کرد و گفت: این مولفه در تمام ارتش‌های جهان دیده می‌شود و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اختصاص ندارد، اما شش تفاوت میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این شش تفاوت تنها به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد که از این موارد می‌توان به عقیدتی بودن نیروهای مسلح اشاره کرد که عشق به خداوند در جان آن‌ها موج می‌زند.

وی افزود: همچنین عشق به شهادت که در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در بین هیچ یک از نیروهای مسلح جهان وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی چون گلی خود روی در ارتش طاغوت وجود داشت، گفت: دین به فضل خداوند  و برکت انقلاب در ارتش کشور عزیز شد و در قله قرار گرفت.

وی افزود: ارتش‌های جهان در حال حاضر در اختیار افراد، خاندان‌ها و احزاب  قرار دارند و این در شرایطی است که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار "الله" قرار دارد و این دومین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌ها و نیروهای مسلح جهان است.

امام جمعه موقت تهران سومین تفاوت ارتش ایران با دیگر ارتش‌ها را مردمی بودن آن بیان کرد و تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از تمام اقشار جامعه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از نقش قابل توجه مقام معظم رهبری در تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: پاک ترین نیروی های کشور را باید در میان نیروهای مسلح جست، زیرا در 40 سال گذشته در نیروهای مسلح فعالیت‌های مناسبی در زمینه عقیدتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: فرماندهان امروز نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی از ولایتمداری دست پیدا کرده‌اند که اگر در روز عاشورا حضور داشتند با افتخار در رکاب سیدالشهدا قرار می‌گرفتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ارتش‌های جهان برای جلوگیری از آنکه رنگ مردم بر ارتش نقش ببندد، سعی بر آن دارند تا ارتش را از مردم دور نگه دارند و این موضوع کاملا بر خلاف روند فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خصوصیت ارتش ایران به اینگونه است که مردم با دیدن نیروی مسلح خود، یک خادم را می‌بینند و به آن عشق می ورزند، گفت: مجموعه ارتش، مردمی و برخواسته از دل مردم است.

وی چهارمین تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان را در ارزش‌ها دانست و بیان کرد: معیار مهم، ارتقا ارزش‌ها است، کمترین ضد ارزش یک نقطه سیاه در پرونده نیروهای مسلح به حساب می‌آید. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ‌بسیج و وزارت دفاع،  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که کمترین ضد ارزشی در پرونده آن‌ها وجود ندارد، امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان های جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در ادامه به ویژگی دیگر نیروهای مسلح ایران نسبت به دیگر نیروهای مسلح جهان پرداخت و گفت: تفاوت نیروهای مسلح در دکترین آن‌ها است، راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تجاوز نیست، بلکه راهبرد ما بازدارندگی است. هدف این است که به گونه‌ای نظام اسلامی نیرومند شود تا دشمن خیال تجاوز را به خودش راه ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ششمین وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان را در فرماندهی خواند و تاکید کرد: پاک ترین، بهترین، با تقوا ترین‌ها همچون حضرت امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری که مجتهدی جامع الشرایط است نبض نیروهای مسلح ایران را عهده دار هستند.

وی به ویژگی‌های بارز ولایت فقیه پرداخت و گفت: آنچه مهم است، ولایت شعاری نیست بلکه ولایت مداری به معنای اطاعت از اوامر ولایت است، ولایت مداری یعنی ما خود را با ولایت تطبیق دهیم، انتظار نداشته باشیم که ولایت با ما هماهنگ باشد. مجموعه رهنمودهای ولایت را باید یکجا دید و از آن اطاعت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز