سرپرست حوزه اداری، مالی معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی :

بخش خصوصی امسال به شبکه دولت متصل می شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۰:۰۳:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۴۳۴
بخش خصوصی امسال به شبکه دولت متصل می شود
سرپرست حوزه امور اداری و مالی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت : امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه شبکه دولت الکترونیک ، بخش خصوصی بزرگ استان به این شبکه می پیوندد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد صادق براتی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات پیش رو برای توسعه دولت الکترونیک در استان طی سال 97 افزود : این اقدام امسال با هماهنگی که با نهاد ریاست جمهوری و نیز دستگاه های متولی امور مرتبط با بخش خصوصی در استان صورت گرفته به منظور تسهیل استفاده از سرویس های این شبکه اجرایی می شود.

 وی عنوان کرد : در توسعه شبکه دولت نیز تا کنون برای 2500 دهیاری کارتابل تعریف شده است ، گفت: 1200 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار است که 750 مورد مستقیم به شبکه دولت ارتباط دارند و 450 مورد به زودی متصل می شود و ارتباط بقیه روستاها هم تا انتهای سال 97 برقرار می شود..

وی تامین زیرساخت های لازم برای اتصال بخش خصوصی به شبکه دولت وتوسعه کمی زیرساخت های شبکه دولت و ناپایداری برخی خطوط همراه اول و ایرانسل را مواردی از مشکلات موجود در توسعه سریع این حوزه دانست و افزود : پیگیری ها برای حل این مباحث در دست انجام است.

وی عنوان کرد : در واقع توسعه دولت الکترونیک با توسعه زیرساخت های دولت در استان، استقرار میز خدمت الکترونیکی، پیگیری استقرار طرح تکاپو و طرح جی نف موجب شده براساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری در سال 96، استان خراسان رضوی به عنوان استان برتر در حوزه دولت الکترونیک برگزیده شود.

وی افزود :  در حال حاضر در این استان 4200 مورد از ادارات و دهیاری ها به شبکه دولت متصل است با مجموع چهار هزار و 867 کاربر و 6 سیستم هم در شبکه دولت استفاده می شود که با زیرسیستم ها به 12 مورد می رسد.

براتی اضافه کرد: راه اندازی سامانه رصد در استان برای رصد مکاتبات اداری و بین دستگاه ها از مهر ماه سال گذشته نیز اجرایی شده است و اتصال دفاتر پست و پیشخوان به شبکه دولت با تسریع و تسهیل امور و تکریم ارباب رجوع  از دیگر اقدامات مهم استان در حوزه توسعه دولت الکترونیک بود که اخیرا به انجام رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 99 درصد مکاتبات نظام اداری استانداری خراسان رضوی به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت : این نسبت بین دستگاه های اجرایی استان 72.5 درصد است .

 وی تصریح کرد : تلاش بر آن است که در سال جاری مجموع میانگین استانداری و دستگاه های اجرایی استان که هم اکنون 74 درصد است با 20 درصد رشد به حدود 94 درصد برسد .

 وی اظهار کرد : در مجموع براساس پایش نهاد ریاست جمهوری وضعیت مکاتبات الکترونیکی استان بسیار خوب است ، چاپ و  دستگاه های تکثیر شبکه دولت نیز در استان عالی و قابلیت های سامانه خوب و تکریم ارباب رجوع خیلی خوب و امنیت شبکه دولت نیز عالی ارزیابی شده است..

به گفته وی ، با توجه به دستورالعمل راه اندازی میز خدمت در استان هم از خردادماه نیز گروه پایش میز خدمت حضوری و الکترونیکی فعال و برای ارزیابی و بررسی نحوه عمل دستگاه ها در این حوزه در استان فعال می شود و مراجعات خود را به دستگاه ها و ادارات آغاز می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز