استاندار کهکیلویه و بویر احمد :

ظرفیت تولید گوشت سفید استان باید کامل شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۴:۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۱۱۶۴۲
ظرفیت تولید گوشت سفید استان باید کامل شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت کنونی تولید گوشت سفید این استان حدود 50 درصد میزان واقعی است که باید هر چه زودتر کامل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  گفت : مسئولان سازمان جهاد کشاورزی این استان مکاتبه ها و رایزنی های لازم را با وزارتخانه مربوطه به منظور دریافت تسهیلات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید گوشت سفید استان انجام دهند.

وی افزود: در ضورت تحقق این امر مهم کهگیلویه و بویراحمد نوانایی و ظرفیت صادرات گوشت سفید را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زنجیره فرآوری گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد نیز چندان کامل نیست که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی و سیاست گذاری شود.

احمدی عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی است و مردم و مدیران اجرایی نیز باید برای تحقق مطلوب آن بکوشند.

وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد موظفند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به طور کامل و دقیق اجرا کنند.

احمدی گفت: برنامه ای مدون توسط سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش روزافزون میزان بهره وری آب حوزه کشاورزی این استان در راستای کمک به تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

وی اظهار داشت: توجه جدی تر متولیان امر به بحث فرآوری انواع محصولات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و پرهیز از خام فروشی در این استان ضروری است زیرا سبب افزایش بهره وری و ارزش افزوده در استان خواهد شد.

سالانه حدود 9 هزار تن گوشت سفید و افزون بر 13 هزار تن گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز